|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Výuka předmětu v kombinované formě shrnuje tyto témata po jednotlivých výukových blocích 1.Architektura klasicismu a jeho variant v 19. století 2.Nové technologie a materiály v 19 a 20. století 3.Architektura modernismu 4.Architektura postmoderny a high-tech 5.Urbanismus 19. a 20. století Studenti se v rámci samostudia zabývají tématy zahrnutými v povinné literatuře a zejména v opoře předmětu, úkoly zadanými v prezenční části výuky či ve výukovém systému Moodle a dále na základě individuálních konzultací s pedagogem realizovaných i prostřednictvím komunikačního fóra v Moodlu či jinou elektronickou formou.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Pozorování
|
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s díly významných světových i českých architektů, jejich teoriemi a historickým významem v období 19. a 20. století. Součástí přednášek bude přiblížení kontextu doby a prostředí, kam byly významné stavby umístěny. Jedním z akcentovaných prvků je vystižení architektonických a památkových hodnot vybraných a všeobecně uznávaných staveb.
Student porozumí vývoji architektury v 19. a 20. století a bude schopen zařadit stavby kolem sebe do dobového kontextu. Absolvent se bude orientovat v architektonických stylech sledovaného období a bude znát jejich hlavní představitele.
|
|
Předpoklady
|
Nejsou
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Didaktický test
Písemný test formou poznávací zkoušky, seminární práce dokumentující vybranou stavbu, Ústní zkouška.
|
|
Doporučená literatura
|
|