|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Výuka předmětu v kombinované formě shrnuje tato témata: 1. Úvod k dokumentaci památek 2. Základní terminologie 3. Dokumentace a digitalizace ? metody 4. Praktické cvičení 5. Zadání nálezové situace k samostatnému zpracování Studenti se v rámci samostudia zabývají tématy zahrnutými v povinné literatuře a v opoře předmětu. Konzultace s pedagogem probíhá emailem nebo osobně v předem domluvených konzultačních hodinách.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
|
Výstupy z učení
|
Kurz je zaměřen na způsoby popisu, dokumentace a moderní metody digitalizace kulturního dědictví. Studenti se seznámí se základní stavební a urbanistickou terminologií a dále s možnostmi a limity dokumentačních a digitalizačních metod včetně příkladů jejich využití. Důležitou součástí výuky je zdokonalení dovedností souvisejících se schopností analýzy a interpretace staveb či konkrétních nálezových situací, proto je součástí předmětu praktické cvičení v terénu. Studenti řeší konkrétní nálezové situace dle aktuálně řešeného výzkumu garantkou předmětu. V průběhu kurzu je kladen důraz na šetrný a nedestruktivní přístup ke kulturnímu dědictví a na uplatnění výstupů v historické praxi a praxi památkové péče.
Student se orientuje v terminologii historických staveb. Je schopen interpretovat, zdokumentovat a popsat nálezové situace. Orientuje se také v metodách digitalizace kulturního dědictví.
|
|
Předpoklady
|
Nejsou
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Zápočet je udělován za min. 80% účast na výuce, odevzdání hotového zpracovaného výstupu dle zadání a úspěšné absolvování písemného testu.
|
|
Doporučená literatura
|
|