|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Výuka předmětu v kombinované formě shrnuje tyto témata po jednotlivých výukových blocích: 1. Památkový zákon a jeho vývoj 2. Činnost garanta území a problematika jeho práce 3. Činnost dokumentátora a práce v oborových databázích 4. Tvorba odborného vyjádření a návrhu na prohlášení za kulturní památku 5. Struktura památkové péče v ČR Studenti se v rámci samostudia zabývají tématy zahrnutými v povinné literatuře a zejména v opoře předmětu, úkoly zadanými v prezenční části výuky či ve výukovém systému Moodle a dále na základě individuálních konzultací s pedagogem realizovaných i prostřednictvím komunikačního fóra v Moodlu či jinou elektronickou formou.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování
|
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se systémem památkové péče v České republice. Vedle základního seznámení se s platným památkovým zákonem bude kladen důraz zejména na praktické problémy každodenní činnosti pracovníka odborné složky státní památkové péče. Student si prakticky vyzkouší napsat odborné vyjádření, vytvoří návrh na prohlášení za kulturní památku a bude konfrontován s nejpalčivějšími aktuálními tématy oboru.
Student je schopen se orientovat v systému státní památkové péče tak, že po ukončení studia bude v případě, že se rozhodne stát se památkářem v Národním památkovém ústavu, obeznámen se všemi odbornými činnostmi, které tato instituce provádí, což mu usnadní plynulý přechod do praxe.
|
|
Předpoklady
|
Nejsou
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)
Seminární práce ? student vytvoří fiktivní návrh na prohlášení za kulturní památku. Je žádoucí, aby se student orientoval v základních termínech oboru dějin umění a měl povědomí o posloupnosti uměleckých slohů.
|
|
Doporučená literatura
|
|