|
Vyučující
|
-
Podroužek Kamil, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Výuka předmětu v kombinované formě shrnuje tyto témata po jednotlivých výukových blocích: 1. Renesanční architektura v Itálii 2. Barokní architektura v Itálii 3. Renesanční architektura v Čechách, na Moravě a ve Slezsku 4. Barokní architektura v Čechách, na Moravě a ve Slezsku. Studenti se v rámci samostudia zabývají vybranými tématy a úkoly zadanými v prezenční části výuky. Ty předkládají k průběžným konzultacím a závěrečnému hodnocení elektronickou formou na e-mail: kamil.podrouzek@ujep.cz .
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními rysy vývoje historické architektury v časovém období od počátků renesance po baroko. Důraz je kladen na historický vývoj architektury v Čechách, v obecném kontextu významných center evropského kulturního vývoje. Součástí chronologického přehledu vývoje architektury jsou hlavní vývojové rysy a znaky architektury daného slohu i jeho stylů, stejně přehled nejvýznamnějších staveb, architektů a stavebníků. To vše na pozadí stručného historického rámce, který ovlivňoval vývoj architektury ve sledovaných obdobích.
Student získá základní přehled o charakteristikách a vývoji renesanční a barokní architektury v Čechách, na Moravě a ve Slezsku. Dokáže určit charakteristické rysy historických architektonických slohů a jejich stylů, umí rámcově datovat historickou architekturu, zná základní vývoj architektury od renesance po baroko. Umí popsat a interpretovat charakteristickou stavbu uvedených slohů na území České republiky, dokáže ji časově zařadit. Umí časově zařadit významného architekta působícího v Čechách, na Moravě, či moravské části Slezska, charakterizovat jeho dílo a vyjmenovat jím realizované významné stavby. Umí charakterizovat a časově vymezit uplatnění architektonického stylu v Čechách, na Moravě a moravské části Slezska, dokáže vyjmenovat architekty v tomto stylu pracující a jejich nejvýznamnější stavby.
|
|
Předpoklady
|
Nejsou
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Didaktický test
Seminární práce ? prezentace s popisem, zařazením a vyhodnocením typové stavby. Písemný test.
|
|
Doporučená literatura
|
|