|
Vyučující
|
-
Skalický David, Mgr. DiS.
|
|
Obsah předmětu
|
Výuka předmětu v kombinované formě shrnuje tato témata po jednotlivých výukových blocích: 1. Stavba jako pramen a pravěká architektura 2. Architektura antiky a rané křesťanství 3. Románská architektura 4. Gotická architektura Studenti se v rámci samostudia zabývají tématy zahrnutými v povinné literatuře a zejména v opoře předmětu, úkoly zadanými v prezenční části výuky či ve výukovém systému Moodle a dále na základě individuálních konzultací s pedagogem realizovaných i prostřednictvím komunikačního fóra v Moodlu či jinou elektronickou formou.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními body a rysy vývoje historické architektury v časovém rozsahu od pravěku po gotiku s důrazem na historický vývoj domácí architektury v obecném kontextu evropského dějinného a kulturního vývoje. Součástí chronologického přehledu vývoje architektury jsou hlavní vývojové rysy, znaky architektury daného slohu a stylu, přehled nejvýznamnějších staveb a stručný historický rámec, ovlivňující vývoj architektury v příslušném časovém úseku.
Student dokáže určit charakteristické rysy historických architektonických slohů a stylů, umí rámcově datovat historickou architekturu, zná základní vývoj architektury od pravěku po pozdní gotiku.
|
|
Předpoklady
|
Nejsou
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Didaktický test
Účast na výuce s max. 3 absencemi, studium literatury, vypracování a přednesení referátu, absolvování písemného zápočtového testu.
|
|
Doporučená literatura
|
|