|
Vyučující
|
-
Pátek Jakub, Mgr. Ph.D.
-
Hochmuth Kristýna, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
Výuka předmětu v kombinované formě shrnuje tato témata po jednotlivých výukových blocích: 1. Umělecký vývoj závěru 18. a první poloviny 19. století 2. Umělecké směry druhé poloviny 19. století 3. Moderní směry počátku 20. století 4. Umělecký vývoj po první světové válce Studenti se v rámci samostudia zabývají tématy zahrnutými v povinné literatuře a zejména v opoře předmětu, úkoly zadanými v prezenční části výuky či ve výukovém systému Moodle a dále na základě individuálních konzultací s pedagogem realizovaných i prostřednictvím komunikačního fóra v Moodlu či jinou elektronickou formou.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Projekce (statická, dynamická)
|
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je seznámit studenty s přehledným vývojem výtvarného umění od počátků baroka do období nástupu klasicismu v závěru 18. století. Důraz je kladen na celkový historický kontext, vybrané umělecké osobnosti i jednotlivé významné lokality a kulturní centra.
Absolvent prokazuje přehledové znalosti evropského a domácího uměleckého vývoje od klasicismu do závěru 20. století. Je schopen identifikovat a interpretovat nejvýznamnější umělecké projevy s důrazem na české umělecké osobnosti a jejich dílo. Disponuje také osobní znalostí expozice NG ve Veletržním paláci v Praze.
|
|
Předpoklady
|
Nejsou
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta
Plnění průběžně zadaných úkolů, zvládnutí ústní zkoušky.
|
|
Doporučená literatura
|
|