|
Vyučující
|
-
Zeman Václav, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Výuka předmětu v kombinované formě shrnuje tato témata po jednotlivých výukových blocích: 1. Typologie archivních pramenů, terminologie a edice uchovávané a vydávané paměťovými institucemi. 2. Písemné prameny pro SH. 3. Ikonografické prameny pro SH. 4. Praktické cvičení vyhledávání a interpretace pramenů k archivní rešerši Studenti kombinované formy studia se v rámci samostudia zabývají tématy zahrnutými v povinné literatuře, úkoly zadanými v prezenční části výuky či ve výukovém systému Moodle a dále na základě individuálních konzultací s pedagogem realizovaných i prostřednictvím komunikačního fóra v Moodlu či jinou elektronickou formou.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se spektrem základních a doplňkových archivních pramenů (i edičně zpřístupněných), které poskytují informace o vzniku a stavebním vývoji historických staveb.
Student se dokáže zorientovat v archivech ČR, dokáže pracovat s archivními prameny a interpretovat historické písemné i ikonografické dokumenty jako nezbytný předpoklad pro tvorbu archivní rešerše stavebně historického průzkumu.
|
|
Předpoklady
|
Nejsou
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Seminární práce.
|
|
Doporučená literatura
|
|