|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Výuka předmětu v kombinované formě shrnuje tato témata: 1.Základní seznámení s digitalizací: metody, princip fungování, kombinace metod 2.Seznámení s ručními 3D skenery a pozemním skenerem 3.Seznámení se softwarem ke zpracování nasnímaných dat 4.Zpracování nasnímaných dat a export 5.Prezentace a vyhodnocení výsledků Studenti kombinované formy se v rámci samostudia zabývají tématy zahrnutými v povinné literatuře a zejména v opoře předmětu. Konzultace s pedagogem probíhá emailem nebo osobně v předem domluvených konzultačních hodinách.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Grafické a výtvarné činnosti
|
|
Výstupy z učení
|
Kurz je zaměřen na seznámení studentů s metodami digitalizace kulturního dědictví, zejména však na prostorové skenování movitých i nemovitých historických památek. Studenti se seznámí s ručními a pozemními 3D skenery a možnostmi jejich využití v praxi. Vyzkouší si získávání prostorových dat bezkontaktní metodou laserového i optického skenování. Samostatně si také zpracují a upraví nasnímaná data pomocí specializovaných softwarů. V průběhu kurzu je kladen důraz na šetrný a nedestruktivní přístup ke kulturnímu dědictví a na uplatnění výstupů v historické praxi a praxi památkové péče.
Student se orientuje v metodách digitalizace kulturního dědictví, rozeznat specifikace jednotlivých metod, případy jejich užití a možnosti jejich kombinací. Student je také schopen samostatně naskenovat předmět pomocí 3D skeneru a zpracovat nasnímaná data do podoby 3D modelu s texturou.
|
|
Předpoklady
|
Nejsou
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozhovor
Zápočet je udělován za min. 80% účast na výuce a odevzdání hotového zpracovaného výstupu s anotací. Součástí hodnocení je i ústní rozprava o metodě.
|
|
Doporučená literatura
|
|