|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Výuka předmětu v kombinované formě shrnuje tato témata: 1. Stavebněhistorický průzkum a operativní průzkum a dokumentace 2. Popis architektury 3. Urbanismus 4. Kamenné a hliněné zdivo 5. Roubení a hrázdění 6. Cihelné konstrukce 7. Okna Studenti se v rámci samostudia zabývají tématy zahrnutými v povinné literatuře a v opoře předmětu. Konzultace s pedagogem probíhá emailem nebo osobně v předem domluvených konzultačních hodinách.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se specializovanou odbornou terminologií stavební historie nutnou pro deskripci situace historické zástavby, popis hmoty a výrazu objektu, jeho fasád, dispozice, komunikačního schématu, zařízení a konstrukcí. Důraz je kladen na osvojení specifické terminologie historických konstrukcí, detailů a celků, která je na základě kulturního a uměleckého vývoje odlišná od konvenční terminologie stavařských a inženýrských odvětví. Součástí kurzu je rovněž seznámení a osvojení si specifického mechanismu tvorby odborného popisu historických staveb, jehož podoba je ukotvena v praxi stávající památkové péče a seznámení se základními typy průzkumů a výzkumů užívaných ve stavební historii.
Student se orientuje v terminologii historických staveb. Je schopen identifikovat materiály či konstrukce a popsat a interpretovat nálezové situace.
|
|
Předpoklady
|
Nejsou
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Didaktický test
Zápočet je udělován za min. 80% účast na výuce a úspěšné absolvování písemného testu.
|
|
Doporučená literatura
|
|