Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Funkce testování 2. Formy testování 3. Kritéria testování 4. Jazykové úrovně dle SERRJ 5. Soutěžní aktivity 6. Praktická aplikace poznatků
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je zprostředkovat studujícím základní přehled o způsobech a principech testování v cizím jazyce a tyto poznatky pak aplikovat v rámci přípravy soutěže pro žáky učící se německému jazyku.
Studující - Zná formy a funkce testování - Zná kritéria testování - Umí rozlišit jednotlivé jazykové úrovně dle SERRJ - Umí vytvořit soutěžní aktivity na odpovídajícíc jazykové úrovni dle SERRJ
|
Předpoklady
|
žádné
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor
Udělení zápočtu za: - aktivní účast na seminářích (min. 70 %), - plnění úkolů průběžně zadávaných vyučujícím, - vytvoření soutěžních aktivit na odpovídající úrovni dle SERRJ.
|
Doporučená literatura
|
-
Brinitzer, M. et al. DaF unterrichten. Basiswissen Didaktik. Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Stuttgart, 2013. ISBN 978-3-476-05862-1.
-
Rösler, D. Deutsch als Fremdsprache. Eine Einführung. Berlin, 2023. ISBN 978-3-476-05862-1.
-
Thaler, E. Englisch unterrichten: Grundlagen - Kompetenzen - Methoden. Berlin, 2012. ISBN 978-3-06-032871-0.
|