Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- cílené náslechy ve výuce němčiny na zvolené ZŠ - příprava vlastních pedagogických výstupů - účast na všech ostatních činnostech učitele, tj. atestacích, zadávání a vyhodnocení domácích úkolů, přípravě didaktických materiálů apod. - účast na dozorech ve škole
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Na souvislé pedagogické praxi je úkolem studujícího provádět cílené náslechy ve výuce němčiny na zvolené ZŠ, po dohodě s cvičným učitelem připravovat své vlastní pedagogické výstupy ve formě kompletních hodin s ohledem na charakter třídy i aktuální problematiku, podílet se na všech ostatních činnostech učitele, tj. atestace, zadávání a vyhodnocení domácích úkolů, příprava didaktických materiálů apod. Ve spolupráci s cvičným učitelem provádí analýzu a zhodnocení náslechů a vlastní pedagogické činnosti, seznamuje se se školní administrativou, provádí dozory ve škole a zapojuje se do všech ostatních činností a povinností učitele.
Studující se zdokonalí v zadávání a vyhodnocení domácích úkolů, v přípravě didaktických materiálů, v provádění analýzy a zhodnocení náslechů, v přípravě svých vlastních pedagogických výstupů a seznámí se se školní administrativou.
|
Předpoklady
|
Prerekvizita: Přípravný seminář k pedagogické praxi
KGER/PSPPS
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Rozbor portfolia studenta, Hospitace
odevzdání portfolia z praxe, které obsahuje: - popis a charakteristiku školy - hospitační protokoly - písemné přípravy na jednotlivé odučené hodiny, včetně pracovních pomůcek - písemné hodnocení studujícího od cvičného učitele - autoevaluaci praxe
|
Doporučená literatura
|
-
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. Praha, 2016.
-
Rámcový vzdělávací program pro střední odborné vzdělávání. Praha, 2016.
-
Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Olomouc, 2002.
-
Bausch, K.-R. (Hrsg.). Handbuch Fremdsprachenunterricht. 4. Tübingen, 2003.
-
Burwitz-Melzer, E.; Mehlhorn, G.; Riemer, C.; Bausch, K.-R.; Krumm, H.-J. Handbuch Fremdsprachenunterricht. 6., völlig überarbeitete und erweiterte Auflage. Tübingen, 2016.
-
Janíková, V. Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache. Eine Einführung. Brno, 2015.
-
Zajícová, P. Didaktik der Fremdsprache Deutsch: Einführung in die Fachdidaktik des Deutschen als Fremdsprache.. Ostrava, 2002.
|