Předmět: Souvislá pedagogická praxe na SŠ

» Seznam fakult » FF » KGER
Název předmětu Souvislá pedagogická praxe na SŠ
Kód předmětu KGER/SPPSS
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Fuková Petra, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- cílené náslechy ve výuce němčiny na zvolené SŠ - příprava vlastních pedagogických výstupů - účast na všech ostatních činnostech učitele, tj. atestacích, zadávání a vyhodnocení domácích úkolů, přípravě didaktických materiálů apod. - účast na dozorech ve škole

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Na souvislé pedagogické praxi je úkolem studujícího provádět cílené náslechy ve výuce němčiny na zvolené SŠ, po dohodě s cvičným učitelem připravovat své vlastní pedagogické výstupy ve formě kompletních hodin s ohledem na charakter třídy i aktuální problematiku, podílet se na všech ostatních činnostech učitele, tj. atestace, zadávání a vyhodnocení domácích úkolů, příprava didaktických materiálů apod. Ve spolupráci s cvičným učitelem provádí analýzu a zhodnocení náslechů a vlastní pedagogické činnosti, seznamuje se se školní administrativou, provádí dozory ve škole a zapojuje se do všech ostatních činností a povinností učitele.
Studující se zdokonalí v zadávání a vyhodnocení domácích úkolů, v přípravě didaktických materiálů, v provádění analýzy a zhodnocení náslechů, v přípravě svých vlastních pedagogických výstupů a seznámí se se školní administrativou.
Předpoklady
Prerekvizita: Souvislá pedagogická praxe na 2. stupni ZŠ
KGER/SPPZS

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Rozbor portfolia studenta, Hospitace

- odevzdání portfolia z praxe, které obsahuje: - popis a charakteristiku školy - hospitační protokoly - písemné přípravy na jednotlivé odučené hodiny, včetně pracovních pomůcek - písemné hodnocení studujícího od cvičného učitele - autoevaluaci praxe
Doporučená literatura
  • Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Olomouc, 2002.
  • Bausch, K.-R. (Hrsg.). Handbuch Fremdsprachenunterricht. 4. Tübingen, 2003.
  • Burwitz-Melzer, E.; Mehlhorn, G.; Riemer, C.; Bausch, K.-R.; Krumm, H.-J. Handbuch Fremdsprachenunterricht. 6., völlig überarbeitete und erweiterte Auflage. Tübingen, 2016.
  • Janíková, V. Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache. Eine Einführung. Brno, 2015.
  • Zajícová, P. Didaktik der Fremdsprache Deutsch: Einführung in die Fachdidaktik des Deutschen als Fremdsprache.. Ostrava, 2002.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr