Vyučující
|
-
Cornejo Renata, prof. Mgr. Ph.D.
-
Bergerová Hana, doc. Dr.
-
Hrdličková Jana, doc. Mgr. Ph.D.
-
Jičínská Veronika, Mgr. Ph.D.
-
Kvapil Jan, Mgr. Ph.D.
-
Němec Miroslav, doc. Dr. phil.
-
Hrabcová Tereza, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V rámci semináře studující prezentuje dílčí výsledky své vědecké práce, které slouží jako podnět k vzájemné diskuzi ve skupině. Diskutovány jsou konkrétní problémy spojené s vypracováním DP (např. různé přístupy k dané problematice v odborné literatuře, kritické hodnocení aktuálních teoretických konceptů a metodologických přístupů, problém plagiátu atd.). Výsledky diskuze jsou reflektována v následném písemném zpracování dílčího problému. Seminář zároveň umožňuje řešit formou konzultace aktuální problémy spojené s psaním diplomové práce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Laborování
|
Výstupy z učení
|
Cílem semináře je systematické rozvíjení schopnosti studujícího v oblasti vědeckého psaní a zpracovávání dílčích aspektů jeho diplomové práce.
Studující " má znalosti o teoretických diskurzech relevantních pro zvolené téma, " je schopen teoretické znalosti aplikovat na konkrétní téma své práce, " je obeznámen se základní odbornou literaturou k danému tématu, je schopen ji aplikovat a kriticky reflektovat ve vztahu k dané problematice.
|
Předpoklady
|
Seminář k diplomové práci I
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Rozhovor
aktivní účast na semináři, splnění všech zadaných úkolů (ústní referát, písemná seminární práce atd.)
|
Doporučená literatura
|
-
Cornejo, R. Wie schreibt man eine Bakkalaureat- und Diplomarbeit?. Ústí nad Labem, 2007. ISBN 0.
-
Duden-Ratgeber. Wie schreibt man wissenschaftliche Arbeiten? Alles Wichtige von der Planung bis zum Text. Mannheim/ Zürich, 2012.
-
Esselborn-Krumbiegel, H. Richtig wissenschaftlich schreiben. Paderborn, 2010. ISBN 0.
|