Vyučující
|
-
Cornejo Renata, prof. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V rámci semináře se studující učí formulovat základní teze a cíl své práce, prezentují zvolené metody a plánovanou strukturu bakalářské práce ve skupině. Prezentace slouží k vzájemné diskuzi o formulovaných tezích, metodách a problémech spojených s vypracováním práce (např. přístup k pramenům a výběr literatury, zvolený postup a členění práce atd.) a je podnětem pro písemné zpracování dílčího tématu. Seminář zároveň nabízí možnost řešit formou konzultace aktuální problémy spojené s psaním závěrečné práce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Cílem semináře je prohloubit schopnost studujících vědecky pracovat.
Studující - umí vymezit cíl své práce a formulovat její základní teze, - je schopen vysvětlit zvolené metody a jejich relevanci pro analýzu daného tématu, - umí objasnit a zdůvodnit strukturu své práce
|
Předpoklady
|
Předpokladem pro absolvování semináře je oficiální zadání bakalářské práce na KGER.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Analýza výkonů studenta, Rozhovor
Zápočet: aktivní účast na semináři, splnění všech zadaných úkolů (ústní referát, písemná seminární práce atd.)
|
Doporučená literatura
|
-
Cornejo, R. Wie schreibt man eine Bakkalaureat- und Diplomarbeit?. Ústí nad Labem, 2007. ISBN 0.
-
Duden-Ratgeber. Wie schreibt man wissenschaftliche Arbeiten? Alles Wichtige von der Planung bis zum Text. Mannheim/ Zürich, 2012.
-
Esselborn-Krumbiegel, H. Richtig wissenschaftlich schreiben. Paderborn, 2010. ISBN 0.
|