Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Náslech v hodině NJ na ZŠ 2. Vyhodnocení náslechové hodiny, rozbor hospitačního protokolu 3. Návrhy dalších možných didaktických zpracování probírané látky z náslechové hodiny 4. Náslech v hodině NJ na SŠ/gymnáziu 5. Vyhodnocení náslechové hodiny, rozbor hospitačního protokolu 6. Návrhy dalších možných didaktických zpracování probírané látky z náslechové hodiny
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je seznámit studující na základě hospitační činnosti s prací učitele německého jazyka na různých typech škol a připravit je na jejich vlastní pedagogickou praxi.
Studující se naučí vypracovat hospitační protokol a vyhodnotit náslechovou hodinu.
|
Předpoklady
|
žádné
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Hospitace
- řádné absolvování praxe na školském zařízení - odevzdání elektronické verze portfolia z praxe do systému stag - odevzdání hodnocení mentorem praxe do systému stag
|
Doporučená literatura
|
-
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. Praha, 2016.
-
Rámcový vzdělávací program pro střední odborné vzdělávání.. Praha, 2016.
-
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha, 2017.
-
Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Olomouc, 2002.
-
Bausch, K.-R. Handbuch Fremdsprachenunterricht. 4. Tübingen, 2003.
-
Burwitz-Melzer, E.; Mehlhorn, G.; Riemer, C.; Bausch, K.-R.; Krumm, H.-J. Handbuch Fremdsprachenunterricht. 6., völlig überarbeitete und erweiterte Auflage. Tübingen, 2016.
-
Janíková, V. Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache. Eine Einführung. Brno, 2015.
-
Janíková, V. Výuka cizích jazyků. Praha: Grada, 2011.
|