Předmět: Praktický jazyk IV

» Seznam fakult » FF » KGER
Název předmětu Praktický jazyk IV
Kód předmětu KGER/PJ4
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Fuková Petra, Mgr. Ph.D.
  • Obrová Lucie, Mgr.
  • Kloibhofer Manuel, M.A.
Obsah předmětu
V souvislosti s probíranými tématy se procvičují jednotlivé jazykové dovednosti. Základní témata: 1. Hospodářství, obchod, podnikání, globalizace 2. Cíle, předsevzetí, společenskopolitická aktivita 3. Příprava na závěrečnou zkoušku Průběžně se procvičují gramatické struktury dle učebnice a potřeb studujících. 4. Nominalizace a verbalizace ve větách časových, modálních, příčinných, přípustkových a účelových 5. Negace

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je upevnění a rozvíjení řečových dovedností, upevnění a zvýšení gramatické kompetence, rozšiřování slovní zásoby, osvojení si dovednosti samostatného ústního a písemného vyjadřování a znalostí o německy mluvících zemích. Navazuje na předměty Praktický jazyk 1-3 a pokračuje v rozvíjení všech jazykových kompetencí na úrovni B2/C1 SERRJ. Předpokládá se zvládnutí lekcí 4 a 5 učebnice Aspekte neu C1.
Studující - zná slovní zásobu a gramatiku v rozsahu vyplývajícím z probíraných témat, - rozumí delším psaným i mluveným textům na různých stylistických úrovních, - umí napsat strukturovaný odborný text a jasně formulovat své myšlenky a postoje k závažným celospolečenským tématům, - umí zahájit, řídit a ukončit diskusi.
Předpoklady
Prerekvizita: - KGER/PJ1 Praktický jazyk I - KGER/PJ2 Praktický jazyk II - KGER/PJ3 Praktický jazyk III
KGER/PJ1 a zároveň KGER/PJ2 a zároveň KGER/PJ3

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test

Zápočet za - aktivní účast na seminářích - plnění úkolů průběžně zadávaných vyučujícím - včasné odevzdání písemných úkolů (úvaha, stanovisko - úspěšné absolvování zápočtového testu (70 % z celkového počtu bodů) Zkouška má písemnou i ústní část (poslech, čtení s porozuměním, písemná produkce, slovní zásoba, gramatika, ústní interakce).
Doporučená literatura
  • Buscha, A./Szita, S./Raven, S. Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache, Sprachniveau C1/C2. Leipzig, 2013.
  • Dinsel, S./Geiger, S. Großes Übungsbuch Deutsch. Grammatik. Ismaning, 2009.
  • Koithan, U./Schmitz, H./Sieber, T./Sonntag, R. Aspekte neu. Mittelstufe Deutsch. Arbeitsbuch mit Audio-CD C1. Stuttgart, 2017.
  • Koithan, U./Schmitz, H./Sieber, T./Sonntag, R. Aspekte neu. Mittelstufe Deutsch. Lehrbuch C1. Stuttgart, 2017.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr