Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
V souvislosti s probíranými tématy se procvičují jednotlivé jazykové dovednosti. 1. Životní styl 2. Kultura a umění 3. Dějiny, příběhy 4. Pocity a emoce 5. Budoucnost, vize Průběžně se procvičují gramatické struktury dle učebnice a potřeb studujících. 6. Hlavní věta, slovosled, základní větné členy 7. Vedlejší věta, slovosled, spojky podřadicí, vztažná zájmena 8. Konjunktiv - irealita, potencialita 9. Konjunktiv - nepřímá řeč 10. Nominalizace sloves 11. Způsobové věty (indem, dadurch-dass) 12. Způsobové věty srovnávací (als, als ob, als wenn v konjunktivu II) 13. Vazby sloves, podstatných a přídavných jmen 14. Modální částice a jejich využití
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je upevnění a rozvíjení řečových dovedností, upevnění a zvýšení gramatické kompetence, rozšiřování slovní zásoby, osvojení si dovednosti samostatného ústního a písemného vyjadřování a znalostí o německy mluvících zemích. Požadovaná vstupní úroveň min. B1 SERRJ. Předpokládá se zvládnutí lekcí 6-10 učebnice Aspekte neu B2.
Studující - zná slovní zásobu a gramatiku v rozsahu vyplývajícím z probíraných témat, - rozumí textům z populárně naučné oblasti, recenzi, pozitivnímu i negativnímu hodnocení uměleckého díla, - umí napsat úvahu/stanovisko a neformální dopis/email s argumentací - umí vyhledat a shrnout informace z více zdrojů a na jejich základě přednést referát, argumentovat, polemizovat a prezentovat vlastní názor.
|
Předpoklady
|
Prerekvizita: KGER/PJ1 - Praktický jazyk I
KGER/PJ1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test
Zápočet za - aktivní účast na seminářích - plnění úkolů průběžně zadávaných vyučujícím - včasné odevzdání písemných úkolů (úvaha, stanovisko - argumentativní psaní, neformální dopis/e-mail) - příprava podkladů pro referát a samotné prezentování referátu - úspěšné absolvování zápočtového testu (70 % z celkového počtu bodů)
|
Doporučená literatura
|
-
Buscha, A./Szita, S. Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache, Sprachniveau B1/B2. Leipzig, 2011.
-
Dinsel, S./Geiger, S. Großes Übungsbuch Deutsch. Grammatik. Ismaning, 2009.
-
Dreyer, H./Schmitt, R. Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik aktuell. Ismaning, 2009.
-
Koithan, U./Schmitz, H./Sieber, T./Sonntag, R. Aspekte neu. Mittelstufe Deutsch. Arbeitsbuch mit Audio-CD B2. 2017.
-
Koithan, U./Schmitz, H./Sieber, T./Sonntag, R. Aspekte neu. Mittelstufe Deutsch. Lehrbuch B2. Stuttgart, 2017.
|