Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Vztah zvukové a psané podoby německého jazyka 2. Fonetika jako věda o zvukové podobě jazyka 3. Fonetický popis německých hlásek ve vztahu k standardní výslovnosti 4. Hlavní obtíže při osvojování kodifikované výslovnostní normy němčiny 5. Dlouhé zavřené a napjaté samohlásky 6. Přední zaokrouhlené samohlásky 7. Německé dvojhlásky 8. Redukované e a vokalizované r 9. Ich-Laut, Ach-Laut 10. Ang-Laut 11. Slovní přízvuk 12. Intonace německé věty - melodie, přízvuk, rytmizace 13. Asimilace a koartikulace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Náplní kurzu je upevňování mluvené podoby současného německého jazyka na základě praktických výslovnostních cvičení a aktivit, které se soustředí především na nácvik obtížných výslovnostních jevů.
Studující - dokáže diagnostikovat vlastní výslovnostní obtíže, - zná metodické principy nácviku obtížných výslovnostních jevů, - je schopen eliminovat nejvýraznější vlastní výslovnostní chyby.
|
Předpoklady
|
žádné
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Systematické pozorování studenta
Udělení zápočtu za - aktivní účast na semináři - průběžné vypracování zadaných úloh
|
Doporučená literatura
|
-
Dieling, H./Hirschfeld, U. Phonetik lehren und lernen. Fernstudieneinheit 21. Berlin, 2000.
-
Hirschfeld, U. & Reinke, K. & Stock, E. Phonothek intensiv. Aussprachetraining. München, 2013.
-
Mangold, M. Das Aussprachewörterbuch. Manheim, 2005.
-
Maroušková, M./Schmidt, M. Jak správně vyslovovat němčinu. Ústí nad Labem: UJEP, 2005.
-
Reinke, K. & Hirschfeld, U. 44 Aussprachespiele. Deutsch als Fremdsprache. Stuttgart, 2014.
|