Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Jazykové hry - jejich klasifikace a cíle 2. Hry motivační 3. Hry intelektuální (k rozvoji paměti, představivosti a pozornosti) 4. Hry sociální a interkulturní 5. Hry k rozvoji řeči I. 6. Hry k rozvoji řeči II. 7. Hry na kontrolu porozumění I. 8. Hry na kontrolu porozumění II. 9. Hry lexikální 10. Hry gramatické 11. Hry dramatické 12. Hry kreativní 13. Hry pohybové 14. Hry deskové
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je vedle teoretického poučení o jazykových komunikativních hrách v procesu výuky němčiny na základní a střední škole především následné praktické procvičení vybraných didaktických jazykových her. Hry jsou koncipovány tak, aby byly rozvíjeny všechny čtyři základní řečové dovednosti: poslech s porozuměním, samostatný ústní projev, čtení s porozuměním, samostatný písemný projev. Studující jsou vedeni k samostatným výstupům, k práci s materiály dle vlastního výběru i k tvorbě vlastních didaktických materiálů.
Studující se v rámci kurzu seznámí s postupy využívajícími jazykové hry při osvojování gramatiky, slovní zásoby, při práci s textem a s reáliemi a obohatí si praktické didaktické dovednosti.
|
Předpoklady
|
žádné
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor, Rozbor portfolia studenta
Studující samostatně připraví a v rámci skupiny zrealizují soubor čtyř vybraných jazykových her.
|
Doporučená literatura
|
-
ANGULO, S. Sprachspiele zu den Adjektiven. 2017.
-
BENITO, J. S./OBERBERGER, C. S./DREKE, M. Spielend Deutsch lernen. Berlin, 1997.
-
DAUVILLIER, Ch./LÉVY-HILLERICH, D. Spiele im Deutschunterricht. München, 2004.
-
PIŠLOVÁ, S. Jazykové hry. Praha, 2016.
-
SPIER, A. Mit Spielen Deutsch lernen. Frankfurt/M., 2002.
|