Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1.-2. Opakování jazykových prostředků ve výuce němčiny jako cizího jazyka 3.- 4. Dovednost poslechu 5.- 6. Dovednost čtení s porozuměním 7.- 8. Dovednost mluvení 9.-10. Dovednost psaní 11.-12. Opakování obsahu kurzu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je poskytnout vhled do didaktických postupů při osvojování řečových dovedností ve výuce němčiny jako cizího jazyka. Kurz zprostředkovává studujícím propojení oborové didaktiky s lingvistikou.
Studující získá vhled do didaktických postupů při osvojování řečových dovedností ve výuce němčiny jako cizího jazyka, seznámí se specifickou slovní zásobou a terminologií. Studující si rovněž osvojí na základě příkladů z výukové praxe a vlastního microteachingu dovednost, jak prakticky aplikovat zvolená témata v rámci pedagogické praxe.
|
Předpoklady
|
žádné
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta
Udělení zápočtu za - aktivní účast na semináři - četba povinné literatury - průběžné plnění zadávaných úkolů - prezentace úkolů v semináři Zkouška: Forma zkoušky je ústní. Zkouška se zakládá na přípravě vyučovací hodiny (jednotky) a její prezentace (microteaching).
|
Doporučená literatura
|
-
Barkowski, H./Grommes, P./Lex, B./Vicente, S./Wallner, F./Winzer-Kiontke, B. DLL3: Deutsch als fremde Sprache. Stuttgart, 2017.
-
Burwitz-Melzer, E.; Mehlhorn, G.; Riemer, C.; Bausch, K.-R.; Krumm, H.-J. Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen, 2016.
-
Hallet, W. & Königs, F. G. Handbuch Fremdsprachendidaktik. Stuttgart, 2013.
-
Hendrich, J. Didaktika cizích jazyků. Praha, 1988.
-
Choděra, R. Didaktika cizích jazyků. Praha, 2006.
-
Janíková, V. Výuka cizích jazyků. Praha, 2011.
|