Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Obsah kurzu: - se odvíjí od zvolených témat
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Seminář je přípravou na státní závěrečnou zkoušku z germanistické lingvistiky. Jeho cíl spočívá v systematické přípravě na tematické okruhy státní závěrečné zkoušky. Studující prezentují formou referátu a seminární práce výsledky svého samostudia doporučené sekundární literatury k zadaným tématům, přičemž jsou akcentovány především interlingvální a interkulturní aspekty dané problematiky.
Studující -se orientuje v širších jazykovědných souvislostech z hlediska synchronního, diachronního, interlingválního a interkulturního se zvláštním důrazem na česko-německý kontext, -umí prezentovat jazykovědné znalosti získané četbou sekundární literatury a kriticky na ni nahlížet.
|
Předpoklady
|
Úvod do interkulturní lingvistiky, Německo-český jazykový kontakt, Srovnávací lexikologie, Interkulturní aspekty textové lingvistiky, Vývojové tendence v současné němčině
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Rozbor jazykového projevu studenta
Zápočet: - aktivní účast na semináři, mj. formou referátu k dílčímu tématu probírané látky, - seminární práce k vybranému tematickému okruhu.
|
Doporučená literatura
|
-
Duden. Die Grammatik. Manheim, 2016.
-
Eisenberg, P. Grundriss der deutschen Grammatik. Band 1: Das Wort. Stuttgart/Weimar, 2006.
-
EROMS, Hans-Werner. Syntax der deutschen Sprache. Berlin/New York, 2000.
-
Fix, U. et al. Textlinguistik und Stilistik für Einsteiger. Ein Lehr- und Arbeitsbuch. Frankfurt/M., 2002.
-
Malá, J. Stilistische Textanalyse: Grundlagen und Methoden. Brno, 2009.
-
Römer, Ch./Matzke, B. Der deutsche Wortschatz. Tübingen, 2010.
|