Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1.-2. Motivace (druhy motivace, teorie motivace, faktory ovlivňující motivaci žáka) 3.-4. Motivování (model motivování, motivující aktivity ve výuce německého jazyka) 5.-8. Praktická aplikace poznatků o motivaci a motivování do výuky německého jazyka (příprava materiálů, microteaching, následná evaluace)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Studující získá základní poznatky o motivaci a motivování žáků, je následně schopen tyto reflektovat a prakticky aplikovat ve výuce německého jazyka.
Studující - orientuje se v problematice motivace a motivování ve výuce německého jazyka, - ovládá základní terminologii této oblasti, - umí získané poznatky reflektovat a aplikovat ve výuce německého jazyka
|
Předpoklady
|
žádné
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Didaktický test, Rozhovor, Systematické pozorování studenta
Udělení zápočtu za - aktivní účast v seminářích (min. 70 %) - plnění zadaných úkolů - výstupy ve formě microteachingu - úspěšné absolvování kolokvia či příp. splnění zápočtového testu (min. 70 %).
|
Doporučená literatura
|
-
Biel, K. Motivation und Fremdsprachenunterricht. Theorie, Forschung und Praxis. Saarbrücken, 2012.
-
Kleppin, K. Motivation. Nur ein Mythos? (II). Deutsch als Fremdsprache, 39(1), 26-30.. 2002.
-
Riemer, C. Motivation. In W. Hallet, & F. G. Königs (Eds.), Handbuch Fremdsprachendidaktik (s. 168-172). Seelze-Velber, 2010.
-
Riemer, C. Motivierung. In H.-J. Krumm, C. Fandrych, B. Hufeisen, & C. Riemer (Eds.), Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Ein internationales Handbuch (s. 1152-1157). Berlin, 2010.
-
Rost-Roth, M. Affektive Variablen / Motivation. In H.-J. Krumm, C. Fandrych, B. Hufeisen, & C. Riemer (Eds.), Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Ein internationales Handbuch (s. 876-886). Berlin, 2010.
|