Vyučující
|
-
Cornejo Renata, prof. Mgr. Ph.D.
-
Bergerová Hana, doc. Dr.
-
Hrdličková Jana, doc. Mgr. Ph.D.
-
Jičínská Veronika, Mgr. Ph.D.
-
Kvapil Jan, Mgr. Ph.D.
-
Němec Miroslav, doc. Dr. phil.
-
Hrabcová Tereza, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V rámci semináře studující prezentuje dílčí výsledky své vědecké práce, které slouží jako podnět k vzájemné diskuzi ve skupině. Diskutovány jsou konkrétní problémy spojené s vypracováním DP (např. různé přístupy k dané problematice v odborné literatuře, kritické hodnocení aktuálních teoretických konceptů a metodologických přístupů, problém plagiátu atd.). Výsledky diskuze jsou reflektována v následném písemném zpracování dílčího problému. Seminář zároveň umožňuje řešit formou konzultace aktuální problémy spojené s psaním diplomové práce. Na jednu hodinu prezenčního studia je počítáno se dvěma hodinami samostatné práce věnované samostudiu. V rámci distanční fáze, která probíhá prostřednictvím výukové platformy moodle, studující pracují na zadaných úkolech, konspektují odbornou literaturu k danému tématu a formulují vlastní stanoviska k teoretickým diskurzům dané problematiky. V rámci prezenční fáze je výuka zaměřena na ústní prezentaci výsledku samostudia, zejména teoretických náhledů na danou problematiku a jejich kritická reflexe. Základní a doporučená studijní literatura je uvedena ve výukové platformě moodle.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Laborování
|
Výstupy z učení
|
Cílem semináře je systematické rozvíjení schopnosti studujícího v oblasti vědeckého psaní a zpracovávání dílčích aspektů jeho diplomové práce.
Studující " má znalosti o teoretických diskurzech relevantních pro zvolené téma, " je schopen teoretické znalosti aplikovat na konkrétní téma své práce, " je obeznámen se základní odbornou literaturou k danému tématu, je schopen ji aplikovat a kriticky reflektovat ve vztahu k dané problematice.
|
Předpoklady
|
Seminář k diplomové práci I
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Rozhovor
aktivní účast na semináři, splnění všech zadaných úkolů (ústní referát, písemná seminární práce atd.)
|
Doporučená literatura
|
-
Cornejo, R. Wie schreibt man eine Bakkalaureat- und Diplomarbeit?. Ústí nad Labem, 2007. ISBN 0.
-
Esselborn-Krumbiegel, H. Richtig wissenschaftlich schreiben. Paderborn, 2010. ISBN 0.
-
Franke, F./Klein, A./Schüller-Zwierlein, A. Schlüsselkompetenzen: Literatur recherchieren in Bibliotheken und Internet. Stuttgart, 2010.
-
Rinas, K./Gunsenheimer, B./Opletalová, V. Übungsbuch zur deutschen Wissenschaftssprache. Olomouc, 2011.
-
ŠIMEK,D., KUBÁTOVÁ,H. Od abstraktu do závěrečné práce. 3.vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002, 56s. ISBN 80-244-0435-4..
|