Předmět: Reflektivní seminář pedagické praxe

» Seznam fakult » FF » KGER
Název předmětu Reflektivní seminář pedagické praxe
Kód předmětu KGER/KRSPR
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Fuková Petra, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Obsahovou náplní je evaluace vlastní klinické a asistentské pedagogické praxe a schopnost komplexně a kriticky nazírat na výuku němčiny. 1. Vyhodnocení klinické pedagogické praxe I 2. Vyhodnocení klinické pedagogické praxe II 3. Vyhodnocení klinické pedagogické praxe III 4. Vyhodnocení klinické pedagogické praxe IV 5. Vyhodnocení klinické pedagogické praxe V 6. Vyhodnocení asistentské pedagogické praxe I 7. Vyhodnocení asistentské pedagogické praxe II 8. Vyhodnocení asistentské pedagogické praxe III 9. Vyhodnocení asistentské pedagogické praxe IV

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je poskytnout prostor pro reflexi praxí konaných v rámci bakalářského studia. Studenti zde prezentují své plány, reflektují své schopnosti a dovednosti, které při praxi využívali, diskutují a dostávají zpětnou vazbu od vyučujících a odborníků z praxe.
Po ukončení kurzu je studující schopen využívat teoretické znalosti v praxi, reflektovat své schopnosti a dovednosti a dále umí vytvářet činnosti vhodné pro vybranou věkovou skupinu žáků odpovídající zaměření jeho studia. Studující se zdokonaluje ve schopnosti komplexně a kriticky nazírat na výuku němčiny.
Předpoklady
CPP/7230, KGER/KPPPR, KGER/KBAPP, KGER/KBKPP

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Dotazník, Rozbor portfolia studenta, Hospitace

Řádné absolvování obou praxí ve školských zařízeních, odevzdání portfolií z praxí, odevzdání hodnocení mentory praxí, aktivní účast v seminářích, průběžné plnění zadávaných úloh, vypracování písemné vyhodnocovací zprávy o vlastní pedagogické praxi a její ústní prezentace ostatním.
Doporučená literatura
  • BRANDENBURG, R. et al., eds. Teacher education: innovation, intervention and impact. Singapore, 2016.
  • DRAHOVZAL, J./ KILIÁN, O./ KOHOUTEK, R. Didaktika odborných předmětů. Brno, 1997.
  • GULOVÁ, L., ed. Studentské profesní praxe ? multikulturní lekce ve školách a v dalších institucích: výukové materiály. Brno, 2015.
  • LOJDOVÁ, K. et al. Determinanty účinnosti učitelských praxí. Brno, 2016.
  • PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha, 1997.
  • SPILKOVÁ, V. et al. Klinická škola a její role ve vzdělávání učitelů. Praha, 2015.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr