| Název předmětu | Reálie německé jazykové oblasti pro učitele |
|---|---|
| Kód předmětu | KGER/KRNU |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
1. Úvodní seminář, vymezení předmětu, seznámení s literaturou a požadavky na zápočet a ke zkoušce. 2. Verbalizace - Práce s mapou 1 - fyzická a politická mapa 3. Verbalizace - Práce s mapou 2 - Mapy sugestivní a mapy sociálních dat 4. Verbalizace - Statistiky a grafy 5. Čtení s porozuměním - práce s aktuálním žurnalistickým textem 6. Poslech s porozuměním - práce s aktuálním žurnalistickým textem 7. Čtení s porozuměním - Lyrika ve výuce 8. Poslech s porozuměním - Píseň ve výuce 9. Verbalizace - Práce s obrázkem či fotkou 10. Poslech s porozuměním - Práce s televizní zprávou 11. Čtení s porozuměním - Práce s odborným textem 12. Překladová cvičení - Německé a české reálie v porovnání 13. Překladová cvičení - Češi o Němcích/Němci o Češích 14. Hodnocení kurzu a udílení zápočtů
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
| Výstupy z učení |
|
Studující prací v seminářích získají možnost vyzkoušet si vlastní didaktický koncept k určitému tématu reálií německojazyčné oblasti, který si v samostudiu během semestru připravují. Jejich koncept je podnětem k diskusi na semináři. V diskusi nejde pouze o hodnocení představeného, ale spíše o další variace možností, které z konceptu vyplývají a které se mohou podle věku žáků, jejich jazykové úrovně a nakonec i didaktického cíle měnit.
-schopnost kritické práce s německojazyčnou primární i sekundární literaturou; - schopnost samostatně zformulovat otázku a interpretovat text; - zlepšení schopnosti argumentovat při diskusích; - zlepšení písemného projevu studentů; - zvětšení slovní zásoby v oblasti historie a kultury; - prohloubení schopnosti orientovat se v geografii německojazyčné oblasti; - získání orientace v historickém a kulturním vývoji německojazyčných oblastí; |
| Předpoklady |
|
Komunikační dovednosti pro učitele 1, 2
KGER/KKDO1 ----- nebo ----- KGER/KKDU1 a zároveň KGER/KKDO2 ----- nebo ----- KGER/KKDU2 |
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta
Zápočet: aktivní účast na seminářích. Referát s ppt prezentací k dílčímu tématu probírané látky |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|