Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Hospitační protokol - zásady pro jeho vypracování 2. Výchovně-vzdělávací cíle 3. Formulování konkrétních výchovně-vzdělávacích cílů 4. Příprava na vyučovací hodinu - zásady pro její vypracování
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je seznámit studující se zásadami vypracování hospitačního protokolu a vlastní přípravy na vyučovací hodinu, poskytnout studujícím vhled do práce učitele němčiny na ZŠ a SŠ, a na základě tohoto je tak připravit na vlastní pedagogickou praxi a budoucí povolání pedagoga.
Studující dovedou vypracovat hospitační protokol, umí zformulovat výchovně-vzdělávací cíle, vědí, jak postupovat při vypracovávání přípravy na vyučování.
|
Předpoklady
|
Žádné
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Hospitace
aktivní účast v seminářích, průběžné plnění zadávaných úloh, spočívající ve vypracování hospitačního protokolu a formulování konkrétních výchovně-vzdělávacích cílů
|
Doporučená literatura
|
-
Bausch, K.-R. Handbuch Fremdsprachenunterricht. 4. Tübingen, 2003.
-
Burwitz-Melzer, E.; Mehlhorn, G.; Riemer, C.; Bausch, K.-R.; Krumm, H.-J. Handbuch Fremdsprachenunterricht. 6., völlig überarbeitete und erweiterte Auflage. Tübingen, 2016.
-
Janíková, V. Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache. Eine Einführung. Brno, 2015.
-
Zajícová, P. Didaktik der Fremdsprache Deutsch: Einführung in die Fachdidaktik des Deutschen als Fremdsprache.. Ostrava, 2002.
|