Vyučující
|
-
Liebig Linda
-
Obrová Lucie, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
V souvislosti s probíranými tématy se procvičují jednotlivé jazykové dovednosti. 1. Domov, cizina, interakce, interkulturalita 2. Jazyk, komunikace, small talk, studium cizích jazyků, konflikty a konfliktní jednání 3. Studium, povolání, trh práce 4. Soužití a životní styl, mládež, rovnoprávnost, prevence násilí, bohatství a chudoba 5. Věda, výzkum Průběžně se procvičují gramatické struktury dle učebnice a potřeb studujících. 6. Prézens a imperativ silných sloves 7. Perfektum a plusquamperfektum slabých, silných, smíšených sloves a sloves se silnými i slabými tvary 8. Pomocná slovesa haben a sein v perfektu a plusquamperfektu - pravidla pro jejich užití 9. Préteritum slabých, silných, smíšených sloves a sloves se slabými i silnými tvary 10. Rod a pád podstatných jmen, slabé skloňování 11. Skloňování adjektiv, participia v atributivní pozici, zpodstatnělá přídavná jména 12. Pasivum
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je upevnění a rozvíjení řečových dovedností, upevnění a zvýšení gramatické kompetence, rozšiřování slovní zásoby, osvojení si dovednosti samostatného ústního a písemného vyjadřování a znalostí o německy mluvících zemích. Požadovaná vstupní úroveň min. B1 SERRJ. Předpokládá se zvládnutí lekcí 1-5 učebnice Aspekte neu B2.
Studující - zná slovní zásobu a gramatiku v rozsahu vyplývajícím z probíraných témat, - rozumí detailně textům se známou tematikou a globálně textům z oblasti jazyka odborného, - umí krátce písemně i ústně shrnout hlavní myšlenky textu z oblasti psaného a mluveného obecného jazyka, - umí napsat neformální dopis/email a motivační dopis, - umí použít vhodné jazykové prostředky ke zdvořilostní komunikaci, diskusi, popisu diagramu a sebeprezentaci.
|
Předpoklady
|
Požadovaná vstupní úroveň min. B1 SERRJ.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test
Udělení zápočtu za - aktivní účast na seminářích - plnění úkolů průběžně zadávaných vyučujícím včasné odevzdání písemných úkolů - úspěšné absolvování zápočtového testu (70 % z celkového počtu bodů) Zkouška Ústní zkouška, kde studující prokáže schopnost vyjadřovat se k tématům běžného života, argumentovat a prezentovat vlastní názor.
|
Doporučená literatura
|
-
Buscha, A./Szita, S. Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache, Sprachniveau B1/B2. Leipzig, 2011.
-
Dinsel, S./Geiger, S. Großes Übungsbuch Deutsch. Grammatik. Ismaning, 2009.
-
Dreyer, H./Schmitt, R. ): Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik aktuell. Ismaning, 2009.
-
Koithan, U. & Schmitz, H. & Sieber, T. & Sonntag, R. Aspekte neu. Mittelstufe Deutsch. Lehrbuch B2. Stuttgart, 2017.
-
Koithan, U./Schmitz, H./Sieber, T./Sonntag, R. Aspekte neu. Mittelstufe Deutsch. Arbeitsbuch mit Audio-CD B2. Stuttgart, 2017.
|