Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Předpokládá se zvládnutí lekcí 5.-8. lekce učebnice Aspekte B2. V souvislosti s probíranými tématy se procvičují jednotlivé jazykové dovednosti. Na základě potřeb studujících mohou být akcentovány pouze některé moduly učebnice a využity doplňující a rozšiřující materiály. Základní témata: 1. Věda, výzkum 2. Kultura a umění, historie, osobnosti 3. Životní styl 4. Dějiny, historie, příběhy V distanční fázi studující samostatně vypracovávají zejména úkoly související se čtením a poslechem s porozuměním a samostatně produkují písemné texty na základě samostudia a pokynů ve studijní opoře, v prezenční fázi se soustředí na ústní produkci, interakci a vyhodnocení textů písemné produkce. Studijní opora: KROVOVÁ, E. (2013): Komunikativní kompetence I. Metodická příručka. Ústí nad Labem: UJEP.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je upevnění a rozvíjení řečových dovedností, upevnění a zvýšení gramatické kompetence, rozšiřování slovní zásoby, osvojení si dovednosti samostatného ústního a písemného vyjadřování a znalostí o německy mluvících zemích. Navazuje na požadovanou vstupní úroveň min. B1 SERR.
Studující - zná slovní zásobu a gramatiku v rozsahu vyplývajícím z probíraných témat, - rozumí textům z populárně naučné oblasti, recenzi, pozitivnímu i negativnímu hodnocení uměleckého díla, - umí napsat úvahu/stanovisko a neformální dopis/email s argumentací - umí vyhledat a shrnout informace z více zdrojů a na jejich základě přednést referát, argumentovat, polemizovat a prezentovat vlastní názor.
|
Předpoklady
|
Zkoušku z předmětu Komunikativní kompetence II. může studující skládat pouze po získání zápočtů z obou předmětů (Komunikativní kompetence I a II). Jazyková cvičení I
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test, Rozhovor, Systematické pozorování studenta
Zápočet: Aktivní účast, plnění úkolů průběžně zadávaných vyučujícím, odevzdání tří písemných úkolů (úvaha, stanovisko - argumentativní psaní); neformální dopis/email; podklad pro referát/prezentaci, prezentace, zápočtový test (70%). Zkouška: Zkouška má pouze ústní část, student prokáže schopnost vyjadřovat se k tématům běžného života, argumentovat a prezentovat vlastní názor.
|
Doporučená literatura
|
-
Aspekte 2 (B2) - Intensivtrainer. Klett. ISBN 978-3-12-606985-4.
-
Buscha, A. /, Szita, S. Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache Teil: B-Grammatik : Sprachniveau B1, B2. 2011. ISBN 978-3-941323-10-0.
-
Geiger, S. / Dinsel, S. Großes Übungsbuch Deutsch - Grammatik. Hueber-Verlag, 2009. ISBN 9783191017217.
-
Hillreiner, H. Großes Übungsbuch Deutsch / Wortschatz. Ismaning : Hueber, 2011. ISBN 978-3-19-201721-6.
-
Ute Koithan / Helen Schmitz / Tanja Sieber / Ralf Sonntag. Aspekte 2 (B2) (Kursbuch+Arbeitsbuch). Klett.
|