Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod 2. - 3. Vybrané kapitoly ze syntaxe 4. - 5. Vybrané kapitoly z lexikologie 6. - 7. Vybrané kapitoly ze slovotvorby 8. - 9. Komplexní lingvistická analýza textu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Předmět je zaměřen na souhrnné opakování základních znalostí z lingvistických disciplín typicky zastoupených ve studijním plánu bakalářského studia. Jeho cílem je vyrovnání rozdílů ve znalostech studentů, kteří své bakalářské studium absolvovali na různých univerzitách.
Student je schopen analyzovat a objasnit vybrané jevy z oblasti morfologie, syntaxe, lexikologie a slovotvorby v textu, umí uplatnit své teoretické znalosti při práci s konkrétním textem.
|
Předpoklady
|
žádné
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
aktivní účast na seminářích, referát k dílčímu tématu probírané látky
|
Doporučená literatura
|
-
Bergerová, H. Sprachwissenschaftliches Propädeutikum/Jazykovědná propedeutika. Ústí nad Labem: UJEP, 2021.
-
Duden. Die Grammatik. Manheim, 2016.
-
Fleischer, W./Barz, I. Wortbildung der deutschen Gegenwartssprache. Berlin/Boston, 2012.
-
Helbig, G./Buscha, J. Deutsche Grammatik. Ein Handbuch für den Ausländerunterricht. München, 2006.
-
Römer, Ch. Der deutsche Wortschatz. Tübingen, 2019.
|