Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Vyhodnocení souvislé pedagogické praxe studujících na ZŠ I 2. Vyhodnocení souvislé pedagogické praxe studujících na ZŠ II 3. Vyhodnocení souvislé pedagogické praxe studujících na ZŠ III 4. Náslech na vybrané ZŠ 5. Komplexní vyhodnocení výuky němčiny na ZŠ 6. Vyhodnocení souvislé pedagogické praxe studujících na SŠ I 7. Vyhodnocení souvislé pedagogické praxe studujících na SŠ II 8. Vyhodnocení souvislé pedagogické praxe studujících na SŠ III 9. Náslech na vybrané SŠ 10. Komplexní vyhodnocení výuky němčiny na SŠ 11. Náměty pro zlepšení vlastní pedagogické praxe
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování
|
Výstupy z učení
|
Hlavním cílem předmětu je evaluace vlastní souvislé pedagogické praxe na 2. stupni ZŠ a na SŠ a prokázání schopnosti komplexně a kriticky nazírat na výuku němčiny.
Studující je schopen reflexe i sebereflexe pedagogického působení na ZŠ a SŠ a komplexního, kritického hodnocení výuky němčiny.
|
Předpoklady
|
KGER/KPP, KGER/KPSPP, KGER/KSPPZ, KGER/KSPPS
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor, Rozbor portfolia studenta, Hospitace
aktivní účast v seminářích, formou referátu/prezentace představení a evaluace svého působení na ZŠ/SŠ v rámci obou souvislých pedagogických praxí, zhodnocení jejich průběhu, zhodnocení problematiky výuky německého jazyka na daném typu škol, prezentace jedné odučené vyučovací jednotky s ohledem na stanované výchovně-vzdělávací cíle a použité didaktické metody
|
Doporučená literatura
|
-
Bausch, K.-R. Handbuch Fremdsprachenunterricht. 4. Tübingen, 2003.
-
Burwitz-Melzer, E.; Mehlhorn, G.; Riemer, C.; Bausch, K.-R.; Krumm, H.-J. Handbuch Fremdsprachenunterricht. 6., völlig überarbeitete und erweiterte Auflage. Tübingen, 2016.
-
Janíková, V. Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache. Eine Einführung. Brno, 2015.
-
Janíková, V. Výuka cizích jazyků. Praha, 2011.
|