Vyučující
|
-
Wozonig Karin, Dr.
-
Frydrychová Andrea, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Předpokládá se zvládnutí lekcí 3-5. Aspekte C1. V souvislosti s probíranými tématy se procvičují jednotlivé jazykové dovednosti. 1. Jazyk, dialekt, diskuse, druhy komunikace, moderní média 2. Hospodářství, obchod, podnikání, globalizace 3. Cíle, předsevzetí, společenskopolitická aktivita 4. Příprava na závěrečnou zkoušku V distanční fázi studující samostatně vypracovávají zejména úkoly související se čtením a poslechem s porozuměním a samostatně produkují písemné texty na základě samostudia a pokynů ve studijní opoře, v prezenční fázi se soustředí na ústní produkci, interakci a vyhodnocení textů písemné produkce. Studijní opora: KROVOVÁ, E. (2014): Jazykové dovednosti I. Metodická příručka. Ústí nad Labem: UJEP.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je upevnění a rozvíjení řečových dovedností, upevnění a zvýšení gramatické kompetence, rozšiřování slovní zásoby, osvojení si dovednosti samostatného ústního a písemného vyjadřování a znalostí o německy mluvících zemích. Navazuje na předměty Komunikativní kompetence I a II. a pokračuje v rozvíjení všech jazykových kompetencí na úrovni B2/C1 SERR.
Studující - zná slovní zásobu a gramatiku v rozsahu vyplývajícím z probíraných témat, - rozumí delším psaným i mluveným textům na různých stylistických úrovních, - umí napsat strukturovaný odborný text a jasně formulovat své myšlenky a postoje k závažným celospolečenským tématům, - umí zahájit, řídit a ukončit diskusi.
|
Předpoklady
|
Komunikativní kompetence I Komunikativní kompetence II Zkoušku z předmětu Jazykové dovednosti II. může studující skládat pouze po získání zápočtů z obou předmětů (Jazykové dovednosti I a II).
KGER/KKOK1 a zároveň KGER/KKOK2
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška, Písemná zkouška, Esej, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test, Rozhovor, Systematické pozorování studenta
Zápočet: Aktivní účast, plnění úkolů průběžně zadávaných vyučujícím, odevzdání dvou písemných úkolů (stanovisko - argumentativní psaní, odborný text), příprava diskusního příspěvku, vedení diskuse. Zkouška: zkouška má písemnou i ústí část (poslech, čtení s porozuměním, písemná produkce, slovní zásoba, gramatika, ústní interakce)
|
Doporučená literatura
|
|