Vyučující
|
-
Cornejo Renata, prof. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Jak interpretovat literární dílo, jak interpretovat film 2. Zfilmované literární předlohy a jejich adaptace pro film 3. Stanovení kritérií pro porovnání literární předlohy s filmem 4. Analýza literárního díla I 5. Filmová verze literárního díla I 6. Porovnání literární předlohy a jejího filmového ztvárnění I 7. Analýza literárního díla II 8. Filmová verze literárního díla II 9. Porovnání literární předlohy a jejího filmového ztvárnění II 10. Analýza literárního díla III 11. Filmová verze literárního díla III 12. Porovnání literární předlohy a jejího filmového ztvárnění III 13. Porovnání všech tří filmových adaptací a jejich zhodnocení 14. Shrnutí
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem semináře je seznámit studující s vybranými díly současné literatury německojazyčné oblasti na příkladu jejich filmových verzí a porovnat je s jejich původní literární předlohou. Jak médium film tak médium literární text pracují s různými uměleckými prostředky. V semináři bude sledováno, do jaké míry se podařilo filmovým verzím zachovat původní smysl literární předlohy, kde došlo k zásadním posunům či modifikacím vůči textu a do jaké míry jsou tyto změny ve filmové verzi smysluplné a přínosné. Studující si zvolí na začátku semináře dle svých preferencí z aktuální nabídky 3 literární díla a jejich filmové adaptace, které budou následně předmětem společné analýzy.
Studující - dokáže charakterizovat média a žánry - dokáže diskutovat o literárním či filmovém zpracování látky
|
Předpoklady
|
Žádné
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Analýza výkonů studenta, Rozhovor
Udělení zápočtu za - aktivní účast na diskuzi v seminářích - znalost probíraných textů a filmů - referát
|
Doporučená literatura
|
-
Beicken, P. Wie interpretiert man einen Film?. Stuttgart, 2004.
-
Bohnenkamp, A. Literaturverfilmungen. Stuttgart, 2012.
-
Brussig, Th. Helden wie wir (Königserläuterungen und Materialien). Hollfeld, 2002.
-
Hájková, K. Satirische Bearbeitung von Problemen der modernen Zeit im Roman ?Er ist wieder da? und sein Echo in Deutschland sowie in Tschechien. Ústí nad Labem: UJEP, 2015.
-
Möckel, M. Erläuterungen zu Bernhard Schlink, Der Vorleser. Hollfeld, 2001.
-
Nerglová, A. Verfilmungen der Krabatsage. Ústí nad Labem: UJEP, 2013.
|