Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Slovní přízvuk 2. Dlouhé zavřené a napjaté samohlásky e-ové a o-ové 3. Přední zaokrouhlené samohlásky ö-ové a ü-ové 4. Redukované e a možnosti jeho elize v koncových slabikách 5. Německé diftongy 6. Vokalizované r 7. Ich-Laut 8. Ang-Laut 9. Znělostní asimilace v němčině 10. Větná melodie 11. Větný přízvuk
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Náplní předmětu je upevňování mluvené podoby současné němčiny v rovině produktivní i receptivní. V rámci semináře se studující seznámí i s aktivitami vedoucími k procvičování obtížných výslovnostních jevů na segmentální i suprasegmentální úrovni, které lze využít ve výuce němčiny jako cizího jazyka.
Studující - zná a umí diagnostikovat hlavní obtíže českých žáků při výslovnosti němčiny a příčiny jejich vzniku, - ovládá metodiku vyučování zvukové podobě němčiny a typologii výslovnostních cvičení, - je obeznámen s reglementací cílů a požadavků na ovládnutí zvukové podoby jazyka podle SERR, - zná nejdůležitější zásady kontroly, zkoušení a hodnocení úrovně osvojení zvukové podoby jazyka.
|
Předpoklady
|
Žádné
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Systematické pozorování studenta
Aktivní a pravidelná účast na seminářích, splnění všech zadaných úkolů.
|
Doporučená literatura
|
-
Dieling, H. & Hirschfeld, U. Phonetik lehren und lernen. Fernstudieneinheit 21. Berlin, 2000.
-
Hirschfeld, U. & Reinke, K. & Stock, E. Phonothek intensiv. Aussprachetraining. München, 2013.
-
Mangold, M. Das Aussprachewörterbuch. Manheim, 2005.
-
Maroušková, M. & Schmidt, M. Jak správně vyslovovat němčinu. Ústí nad Labem, 2005.
-
Reinke, K. & Hirschfeld, U. Aussprachespiele. Deutsch als Fremdsprache. Stuttgart, 2014.
-
Rug, W. 77 Klangbilder. Gesprochenes Hochdeutsch. Leipzig, 2012.
|