Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Teorie a metody kulturní a jazykové animace 2. Seznámení se s vybranou expozicí a exponáty 3. Příprava konkrétních animačních materiálů 4. Prezentace výstupů, evaluace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Kulturní (příp. jazyková) animace je hravá motivační metoda, podněcující zájem o kulturu, společnost a jazyk sousední země. Cílem semináře je seznámení s teorií a praxí kulturní animace se zaměřením na česko-německou kulturní vzájemnost pro (školní) mládež. V průběhu semináře si studenti osvojí metodiku a na konkrétním příkladu pro konkrétní kulturní instituci v česko-německém příhraničí (muzeum, zámecká expozice, kulturní či přírodní památka apod.) se naučí vytvářet animační materiály a programy, využitelné např. při návštěvě školních či jiných skupin mládeže v kulturních institucích v česko-saském příhraničí.
Student se seznámí s teorií a praxí jazykové a kulturní animace a naučí se připravovat a vytvářet animační materiály využitelné ve výuce německého jazyka a přípravě školních výletů.
|
Předpoklady
|
žádné
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Studenti v týmech připraví konkrétní materiály využitelné v jazykové a kulturní animaci a tuto odprezentují.
|
Doporučená literatura
|
-
Bittl, K.-H./ Moree, D. Abenteuer Kultur ? Transkulturelles Lernen in der deutsch-tschechischen Jugendarbeit. Regensburg, 2007.
-
Gehring, W. (Hg.). Außerschulische Lernorte des Fremdsprachenunterrichts. Braunschweig, 2010.
|