Vyučující
|
-
Cornejo Renata, prof. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Seznámení s vývojem žánru a aktuální komiksovou scénou v rámci literatury pro děti a mládež: americké a japonské vlivy; tradiční německé komiksy (Max und Moritz, Struwelpeter ad.); komiksová zpracování děl z německého literárního kánonu; aktuální komiksová scéna v Německu; česko-německá tématika v české a německé komiksové tvorbě 2. Interkulturní a didaktický potenciál komiksu pro obohacení výuky německého jazyka 3. Didaktické aktivity rozvíjející čtení s porozuměním, mluvení, psaní (představení a vyzkoušení, případně návrh nových didaktických aktivit) 4. Tvorba vlastního komiksového příběhu, programy a aplikace na tvorbu komiksu pro využití ve výuce
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je zprostředkovat studujícím různé možnost didaktického využití komiksu. Komiks patří k nejoblíbenějším žánrům četby mládeže, proto jeho využívání skýtá možnosti efektivního a zábavného obohacení výuky německého jazyka.
Studující se naučí využívat komiksů a komiksových materiálů ve výuce německého jazyka.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Analýza výkonů studenta
|
Doporučená literatura
|
|