Vyučující
|
-
Lachout Martin, doc. PhDr. MBA, Ph.D.
-
Jehličková Jarmila, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
PVK se bude zabývat konkrétními didaktickými postupy a metodami při osvojování si cizího jazyka v raném věku. Posluchači k předložené nabídce témat (já a moje rodina, škola, bydlení, hobby) navrhnou různé jazykové hry, které budou v rámci semináře prezentovat svým kolegům, v následné společné diskusi pak budou navrženy další možnosti zpracování daného tématu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Základním cílem PVK je motivovat studující k učení se cizím jazykům a předávat tuto motivaci dál na žáky. Předmět je zaměřen prakticky, na základě konkrétních jazykových her se studující seznámí s možnostmi motivace svých žáků k výuce cizích jazyků.
Studující je schopen motivovat své žáky k učení se cizímu jazyku, k pozitivnímu vztahu k jazykům celkově. Studující dovede samostatně navrhnout didaktické postupy, konkrétní metody a pro žáky připravit konkrétní cvičení a úkoly při primárním osvojování cizího jazyka.
|
Předpoklady
|
Předmět nevyžaduje předchozí jazykové znalosti němčiny, je vhodný i pro začátečníky v daném cizím jazyce.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Systematické pozorování studenta
Předpokládá se aktivní účast na seminářích, vypracování dílčích úkolů a v rámci kurzu pak jejich provedení, např. zpracování jazykové hry na dané téma.
|
Doporučená literatura
|
-
DAUVILLIER, Ch./LÉVY-HILLERICH, D. Spiele im Deutschunterricht. München, 2004.
-
PIŠLOVÁ, S. Jazykové hry. Praha, 2016.
-
SPIER, A. Mit Spielen Deutsch lernen. Frankfurt/M., 2002.
|