Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Esej - cíle, výstavba a formy - druhy eseje - esej jako útvar relevantní pro zkoušku 2. Výstavba, obsah a jazyková výstavba úvodu (zvl. formy tematizace) 3. Výstavba, obsah a jazyková výstavba hlavní části (zvl. formy argumentace) 4. Výstavba, obsah a jazyková výstavba závěru 5. Strategie vedoucí k zlepšení jazykového výrazu. 6. Gramatické problémy při psaní textů na úrovni C1 aC2 7. Práce se slovníkem 8. Postup psaní eseje
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je zdokonalení kompetence v oblasti písemného projevu na úrovni C1 a C2 SERR pro jazyky se zvláštním zřetelem na esej, útvar relevantní pro magisterskou klausuru. Na základě různých druhů esejí se studenti s tím, jaký je cíl eseje, jeho výstavba, charakteristické prvky a jazykové prostředky. Na základě vlastní písemné produkce se budou zabývat různými gramatickými problémy, které vznikají při psaní náročných komplexních textů, a strategiemi vedoucími ke zlepšení jazykového projevu. Prostřednictvím simulace zkoušky se studenti seznámí se specifickými nároky magisterské klausury.
- Zlepšení kompetence v písemném projetu na úrovni C1/C2. při zohlednění specifického slohového útvaru - eseje.
|
Předpoklady
|
žádné
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Analýza výkonů studenta, Didaktický test
- pravidelná a aktivní účast - vypracovávání úkolů vedoucích k rozvoji kompetencí v písemném projevu - pravidelné vypracovávání vlastních textů
|
Doporučená literatura
|
|