Vyučující
|
-
Němec Miroslav, doc. Dr. phil.
-
Růžičková Monika, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
V rámci 21 hodin distančního studia student navrhne konkrétní způsob využití internetových stránek ve výuce německého jazyka na českých školách s praktickou prezentací. Podmínkou k zápočtu bude prezentace výsledků práce v rámci samostudia. Prezentaci hodnotí vyučující po společné diskusi v pracovním semináři.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Celosvětová počítačová síť se v posledních letech velmi dynamicky rozvíjí a již dnes zasahuje prakticky do všech oblastí života, tedy i do výuky jazyků. Internet se pomalu stává jedním z nejdůležitějších médií jak pro pedagogy, tak i pro studující a žáky. Úkolem semináře ukázat vybrané aspekty práce s internetem, představit vhodné a aktuální WWW - adresy, které jsou pro jednotlivé germanistické disciplíny - od lingvistiky, přes literaturu a kulturní historii až po didaktiku použitelné v pedagogické praxi i při studiu, jakož i poukázat na hranice a slabiny při využívání internetu jako informačního zdroje. Důležitým aspektem semináře je konkrétní didaktizace informací získaných z internetu, tak aby byly použitelné ve výuce na školách.
Zvýšení didaktické kompetence, - schopnost kritické práce s německojazyčnou primární i sekundární literaturou; - zvýšení počítačové gramotnosti - schopnost samostatně zformulovat otázku a interpretovat text; - zlepšení schopnosti argumentovat při diskusích;
|
Předpoklady
|
žádné
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Podmínkou k zápočtu bude prezentace výsledků práce v rámci samostudia. Prezentaci hodnotí vyučující po společné diskusi v pracovním semináři, pravidelná účast na seminářích, aktivita v semináři.
|
Doporučená literatura
|
|