Vyučující
|
-
Frydrychová Andrea, Mgr.
-
Fuková Petra, Mgr. Ph.D.
-
Liebscher Anne Kathrin
-
Wozonig Karin, Dr.
|
Obsah předmětu
|
Předpokládá se zvládnutí 9. a 10. lekce učebnice Aspekte B2 a 1. a 2. lekce učebnice Aspekte C1. V souvislosti s probíranými tématy se procvičují jednotlivé jazykové dovednosti. Základní témata: 1. Pocity a emoce 2. Budoucnost, vize 3. Všední den, každodennost 4. Studium, praktikum, zaměstnání
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je upevnění a rozvíjení řečových dovedností, upevnění a zvýšení gramatické kompetence, rozšiřování slovní zásoby, osvojení si dovednosti samostatného ústního a písemného vyjadřování a znalostí o německy mluvících zemích. Navazuje na předměty Komunikativní kompetence I a II. a pokračuje v rozvíjení všech jazykových kompetencí na úrovni B2/C1 SERR.
Studující - zná slovní zásobu a gramatiku v rozsahu vyplývajícím z probíraných témat, - rozumí literárnímu textu, psaným i mluveným textům a dialogům obsahujícím idiomatické výrazy, - umí napsat úvahu s využitím argumentace, stížnost, novinový článek a psát poznámky v průběhu poslechu a na jejich základě jej interpretovat, - umí se připravit na diskusi na základě vlastních rešerší k tématu.
|
Předpoklady
|
Komunikativní kompetence I Komunikativní kompetence II
KGER/KOK1 a zároveň KGER/KOK2
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test, Systematické pozorování studenta
POŽADAVKY NA STUDENTA Aktivní účast - povoleny jsou 2 absence, student se musí předem omluvit. Nedodržení této podmínky je důvodem pro neudělení zápočtu. Plnění úkolů průběžně zadávaných vyučujícíma jejich včasné odevzdávání. Neodevzdání úkolu v termínu je důvodem pro neudělení zápočetu. Úspěšné absolvování zápočtového testu (70%).
|
Doporučená literatura
|
-
Buchner, P. / Bayerlein, O. Campus Deutsch - Lesen. Ismaning : Hueber, 2013. ISBN 978-3-19-051003-0.
-
Buchner, P. Campus Deutsch - Schreiben. München : Hueber, 2015. ISBN 978-3-19-101003-4.
-
Koithan, U. / Schmitz, H. / Sieber, T. / Sonntag, R / Lösche, R.-P. Aspekte 3 (Lehrbuch+Kursbuch), Teil 1. Stuttgart : Klett.
-
Raindl, M. Campus Deutsch - Hören und Mitchreiben. Ismaning : Hueber, 2014. ISBN 978-3-19-151003-9.
-
Ute Koithan / Helen Schmitz / Tanja Sieber / Ralf Sonntag. Aspekte 2 (B2) (Kursbuch+Arbeitsbuch). Klett.
|