Předmět: Jazykové dovednosti I

» Seznam fakult » FF » KGER
Název předmětu Jazykové dovednosti I
Kód předmětu KGER/JAD1
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Němčina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Frydrychová Andrea, Mgr.
  • Fuková Petra, Mgr. Ph.D.
  • Liebscher Anne Kathrin
  • Wozonig Karin, Dr.
Obsah předmětu
Předpokládá se zvládnutí 9. a 10. lekce učebnice Aspekte B2 a 1. a 2. lekce učebnice Aspekte C1. V souvislosti s probíranými tématy se procvičují jednotlivé jazykové dovednosti. Základní témata: 1. Pocity a emoce 2. Budoucnost, vize 3. Všední den, každodennost 4. Studium, praktikum, zaměstnání

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je upevnění a rozvíjení řečových dovedností, upevnění a zvýšení gramatické kompetence, rozšiřování slovní zásoby, osvojení si dovednosti samostatného ústního a písemného vyjadřování a znalostí o německy mluvících zemích. Navazuje na předměty Komunikativní kompetence I a II. a pokračuje v rozvíjení všech jazykových kompetencí na úrovni B2/C1 SERR.
Studující - zná slovní zásobu a gramatiku v rozsahu vyplývajícím z probíraných témat, - rozumí literárnímu textu, psaným i mluveným textům a dialogům obsahujícím idiomatické výrazy, - umí napsat úvahu s využitím argumentace, stížnost, novinový článek a psát poznámky v průběhu poslechu a na jejich základě jej interpretovat, - umí se připravit na diskusi na základě vlastních rešerší k tématu.
Předpoklady
Komunikativní kompetence I Komunikativní kompetence II
KGER/KOK1 a zároveň KGER/KOK2

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test, Systematické pozorování studenta

POŽADAVKY NA STUDENTA Aktivní účast - povoleny jsou 2 absence, student se musí předem omluvit. Nedodržení této podmínky je důvodem pro neudělení zápočtu. Plnění úkolů průběžně zadávaných vyučujícíma jejich včasné odevzdávání. Neodevzdání úkolu v termínu je důvodem pro neudělení zápočetu. Úspěšné absolvování zápočtového testu (70%).
Doporučená literatura
  • Buchner, P. / Bayerlein, O. Campus Deutsch - Lesen. Ismaning : Hueber, 2013. ISBN 978-3-19-051003-0.
  • Buchner, P. Campus Deutsch - Schreiben. München : Hueber, 2015. ISBN 978-3-19-101003-4.
  • Koithan, U. / Schmitz, H. / Sieber, T. / Sonntag, R / Lösche, R.-P. Aspekte 3 (Lehrbuch+Kursbuch), Teil 1. Stuttgart : Klett.
  • Raindl, M. Campus Deutsch - Hören und Mitchreiben. Ismaning : Hueber, 2014. ISBN 978-3-19-151003-9.
  • Ute Koithan / Helen Schmitz / Tanja Sieber / Ralf Sonntag. Aspekte 2 (B2) (Kursbuch+Arbeitsbuch). Klett.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Interkulturní germanistika (A14) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní