Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. "Stanislawski-System" s doplňujícím materiálem od Stelly Adlerové a Lea Strasberga jako základ pro pochopení výuky cizího jazyka. 2. "Kauderwelsch" - řeč jako simulace problematiky porozumění u studujících. 3. Status ve vyučování: Status-Model od Keitha Johnstona v praxi výuky němčiny jako cizího jazyka. 4. Ukázky z filmů aplikované na divadelní teorii ve vztahu k výše zmíněným bodům. 5. Praktická cvičení k uvolnění, artikulaci a navázání kontaktu podle Sarah Bernhardové a Keitha Johnstona.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem semináře je studujícím prostřednictvím divadelně-pedagogických technik ukázat, jak mohou řešit problémy spojené s osvojením cizího jazyka. Seminář se neomezuje jen na zprostředkování gramatiky, která má ve výuce pevnou pozici, nýbrž také např. na odbourávání studu při veřejném projevu a další problémy s ním spojené. Vzhledem k tomu, že tato cvičení mají co do činění s relaxací a také s přijmutím vlastního těla, lze je v hodinách cizích jazyků použít univerzálně. Účastníci tak mají k dispozici repertoár možností, které mohou využít v různých situacích.
Získají dovednosti v oblasti divadelně-pedagogických technik a relaxace ve výuce, které napomáhají např. k obourávání studu při veřejných vystoupeních
|
Předpoklady
|
Žádné
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta
Žádné
|
Doporučená literatura
|
-
Dögner, D./Nickel, H.-W. Improvisationstheater: das Publikum als Autor. Ein Überlick. Berlin, 2008.
-
Odkaz:. http://impro-theater.info/docs/Improtheaterspiele_Stefan_Scherbaum.pdf.
|