Předmět: PVK Gramatický proseminář I

» Seznam fakult » FF » KGER
Název předmětu PVK Gramatický proseminář I
Kód předmětu KGER/GRPR
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Němčina
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Lachout Martin, doc. PhDr. Ph.D., MBA
Obsah předmětu
1. Časování sloves. Prézens ? tvary, význam, užití. 2. Perfektum I ? tvary, význam, pravidla pro užití pomocných sloves sein/haben. 3. Perfektum II ? tvary, význam, pravidla pro užití pomocných sloves sein/haben. 4. Préteritum ? tvary, význam, užití. 5. Futurum I ? tvary, význam, užití. 6. Časování sloves s odlučitelnou předponou. 7. Modální slovesa ? objektivní modalita. 8. Skloňování podstatných jmen I. 9. Skloňování podstatných jmen II. 10. Základní pravidla pro užití členů u podstatných jmen. 11. Zájmena a jejich skloňování I. 12. Zájmena a jejich skloňování II. Reflexivní slovesa. 13. Přídavná jména a jejich skloňování I. 14. Přídavná jména a jejich skloňování II.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Cílem kurzu je zopakovat, utřídit a prohloubit znalosti německé gramatiky, jichž studenti nabyli na střední škole. Těžištěm kurzu bude proto vysvětlení a systematické procvičování jednotlivých gramatických jevů spojené s postupným seznamováním s odbornou terminologií z oblasti gramatiky. Účelem kurzů Gramatický proseminář 1 v ZS a na něj navazujícího kurzu Gramatický proseminář 2 v LS je nejen zlepšit jazykovou kompetenci studentů, ale rovněž zlepšit předpoklady studentů aktivně a úspěšně se zapojit do kurzů lingvistických disciplín naplánovaných pro vyšší ročníky studijního programu.
Studenti si zopakují, utřídí a prohloubí znalosti německé gramatiky, systematicky procvičí jednotlivé gramatické jevy a postupně se seznámí s odbornou terminologií z oblasti gramatiky. Tím si zlepší jednak svou jazykovou kompetenci, jednak zlepší i své předpoklady aktivně a úspěšně se zapojit do kurzů lingvistických disciplín naplánovaných pro vyšší ročníky studijního programu.
Předpoklady
žádné

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta

Udělení zápočtu za - aktivní účast na semináři - plnění zadaných úloh - úspěšné absolvování zápočtového testu (dosažení 70 % z celkového počtu bodů).
Doporučená literatura
  • Buscha, J./Helbig, G. Deutsche Grammatik. Ein Handbuch für den Ausländerunterricht. Stuttgart, 2013.
  • Buscha J./Helbig, G. Übungsgrammatik Deutsch. Stuttgart, 2017.
  • Dinsel, S./Geiger, S. Großes Übungsbuch Deutsch. Grammatik. Ismaning, 2009.
  • Dreyer, H./Schmitt, R. Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik aktuell. Ismaning, 2009.
  • Hering, A./Matussek, M. Übungsgrammatik für die Mittelstufe. Ismaning, 2009.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr