|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
- přístupy k reáliím v rámci didaktiky cizího jazyka - kulturní koncepty v němčině jako cizím jazyce - témata, pojmy a koncepty kulturně-vědních/diskurzivních reálií: vzorce interpretace, diskurz, místa paměti, linguistic landscapes - kulturně-vědní/diskurzivní reálie v diskusi
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
|
Výstupy z učení
|
Kurz studenty seznámí s kulturně-vědní či "diskurzivní" reorientací reálií v němčině jako cizím a druhém jazyce. Budou představeny, diskutovány a zkoumány ústřední přístupy, termíny a koncepty, které se v průběhu této reorientace objevily nebo byly adaptovány, a bude zkoumána jejich přidaná hodnota z hlediska didaktiky cizích jazyků. Další pozornost bude věnována aktuálním kontroverzím a nevyřešeným otázkám němčiny jako cizího jazyka.
Studující - orientuje se v problematice zprostředkování reálií ve výuce cizích jazyků - ovládá základní terminologii této vědní oblasti - umí získané poznatky kriticky reflektovat a aplikovat ve výuce německého jazyka
|
|
Předpoklady
|
žádné
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Analýza výkonů studenta, Didaktický test, Rozhovor
Udělení zápočtu za - aktivní účast v seminářích (min. 70 %) - plnění zadaných úkolů - seminární práce nebo splnění zápočtového testu (min. 70 %) či úspěšné absolvování kolokvia
|
|
Doporučená literatura
|
-
dle tématu. dle tématu. .
|