Vyučující
|
-
Cornejo Renata, prof. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V 1. fázi (1.-4.semestr) svého studia doktorand odevzdává dílčí výsledky vznikající při přípravě disertační práce, zahrnující především studium pramenů. Na konci 2. ročníku předkládá rozpracované teze své disertační práce, obsahující tematické vymezení, hlavní otázky, pojmy, strukturu, metody, prameny, používanou domácí a zahraniční odbornou literaturu, hypotézy, předpokládané/očekávané závěry, zdůvodnění jejich významu a časový harmonogram dalšího postupu. Smyslem je ověřit, zda student bude schopen v dalším studiu úspěšně pokračovat v práci na tématu své disertace. 2. fáze (5.-8. semestr) slouží k textové přípravě a student překládá průběžně jednotlivé zpracované části textu (kapitoly) své dizertace. Finálním výsledkem jsou teze disertační práce, předkládané k obhajobě
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Doktorský seminář si student zapisuje během svého studia každý semestr. Seminář poskytuje studentovi možnost průběžné metodické podpory ze strany školitele při zpracovávání tématu disertační práce a probíhá formou individuálních konzultací se školitelem nebo/a formou kolektivního kolokvia, za které je mu udělen zápočet.
Doktorand se orientuje v metodách a metodologii svého oboru, umí aplikovat získané teoretické znalosti na konkrétní literární korpus. Dále umí prezentovat dílší výsledky svého výzkumu na vědeckých konferencích, je seznámen s publikačním procesem a je schopen publikovat dílší studie v odborných periodicích.
|
Předpoklady
|
žádné
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Pravidelné konzultace se školitelem a prezentace dílčích výsledků přípravy disertační práce.
|
Doporučená literatura
|
|