Vyučující
|
-
Lachout Martin, doc. PhDr. MBA, Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Osvojování jazykových prostředků ve výuce němčiny 2. Psaná podoba německého jazyka 3. - 4. Zvuková podoba německého jazyka 5. - 6. Lexikální plán německého jazyka 7. - 8. Gramatický plán německého jazyka 9. Plánování vyučování a vyučovací hodiny pro předmět NJ jako cizí jazyk 10. Výběr a použití učebnic NJ, učebnice pro II. a III. stupeň. 11. Druhy, funkce a použití technických a elektronických prostředků ve výuce NJ. 12. Kritéria výběru textů a práce s nimi při výuce NJ.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Předmět se zabývá základními otázkami osvojování cizího jazyka v institucionálním kontextu s ohledem na soudobé kurikulární dokumenty a současně s ohledem na specifika jednotlivých cílových skupin ve vztahu k učení se cizímu jazyku.
Studující - se orientuje v základních didaktických kategoriích, - ovládá základní lingvodidaktickou terminologii, - umí propojit poznatky z obecné a oborové didaktiky, - zná platné kurikulární dokumenty.
|
Předpoklady
|
Podmiňující předměty nejsou.
KGER/ZDID
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Didaktický test, Systematické pozorování studenta
Podmínkou pro udělení zápočtu je aktivní účast v semináři, krátký referát s tématikou odrazu probíraných témat v kurikulárních dokumentech ČR a EU a úspěšně vypracovaný zápočtový test.
|
Doporučená literatura
|
-
Bausch, Christ, Krumm. Handbuch Fremdsprachenunterricht, Tübingen. 1995.
-
Hendrich, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha, 1988.
-
Choděra. Moderní výuka cizích jazyků.Praha,. 1993.
-
Choděra, R. a kol. Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru. Praha, 2006.
-
Janíková, V. Výuka cizích jazyků. Praha: Grada, 2011.
-
Krumm, Hans-Jürgen/ Fandrych, Christian/ Hufeisen, Britta/ Riemer, Claudia. Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Berlin/New York, 2010.
|