Vyučující
|
-
Lachout Martin, doc. PhDr. MBA, Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Osvojování jazykových prostředků ve výuce němčiny 2. Psaná podoba německého jazyka 3. Zvuková podoba německého jazyka 4. - 5. Lexikální plán německého jazyka 6. - 7. Gramatický plán německého jazyka 8. Plánování vyučování a vyučovací hodiny pro předmět NJ jako cizí jazyk 9. Výběr a použití učebnic NJ, učebnice pro II. a III. stupeň. 10. Druhy, funkce a použití technických a elektronických prostředků ve výuce NJ. 11. Kritéria výběru textů a práce s nimi při výuce NJ.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení
|
Studující budou seznámeni se základními metodologickými postupy osvojování jazykových prostředků. Důraz je kladen na propojení lingvodidaktické teorie s vyučovací praxí na příslušném typu škol, jakož i na rozvíjení dovedností v přípravě, realizaci a následné evaluaci (reflexi) vyučovací jednotky.
Studující - se orientuje v základních didaktických kategoriích, - ovládá základní lingvodidaktickou terminologii, - umí propojit poznatky z obecné a oborové didaktiky, - zná platné kurikulární dokumenty.
|
Předpoklady
|
Výuka němčiny jako cizího jazyka 1 (korekvizita)
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Didaktický test, Rozhovor, Systematické pozorování studenta
Vypracování seminární práce na zadané téma.
|
Doporučená literatura
|
-
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. Praha, 2016.
-
Rámcový vzdělávací program pro střední odborné vzdělávání. Praha, 2016.
-
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha, 2017.
-
Bausch, K.-R. (Hrsg.). Handbuch Fremdsprachenunterricht. 4. Tübingen, 2003.
-
Burwitz-Melzer, E.; Mehlhorn, G.; Riemer, C.; Bausch, K.-R.; Krumm, H.-J. Handbuch Fremdsprachenunterricht. 6., völlig überarbeitete und erweiterte Auflage. Tübingen, 2016.
-
Janíková, V. Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache. Eine Einführung. Brno, 2015.
-
Janíková, V. Výuka cizích jazyků. Praha, 2011.
|