Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Čím efektivněji a úspěšněji se využívají mozkové kapacity, tím více a aktivněji se žáci účastní výuky a tím celostněji i zacházejí s učivem. Výukové hry nabízejí široké spektrum možností k motivaci k učení, přičemž současně nabízejí i dostatečný prostor pro individuální učební styly, učební scénáře a vnitřní diferenciaci. Prostřednictvím tohoto semináře se účastníci seznámí s širokým repertoárem výukových her pro aktivizaci žáků ve výuce německého jazyka. Vyučující tak mohou lépe reagovat na proměňující se učební návyky u mládeže a tím zvyšovat nejen kvalitu a účinnost vyučování, nýbrž i potěšení z výuky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je zvýšení metodicko-didaktických kompetencí ve výuce německého jazyka prostřednictvím výukových her.
Absolvent semináře se naučí vhodně a cíleně využívat výukové hry a získá řadu konkrétních tipů a návodů pro jejich využívání ve výuce německého jazyka.
|
Předpoklady
|
určeno pro studující magisterského studijního programu Učitelství NJ
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Aktivní účast, vypracování zadaných aktivit a úkolů.
|
Doporučená literatura
|
-
ANGULO, S. Sprachspiele zu den Adjektiven. 2017.
-
BENITO, J. S./OBERBERGER, C. S./DREKE, M. Spielend Deutsch lernen. Berlin, 1997.
-
PIŠLOVÁ, S. Jazykové hry. Praha, 2016.
-
SPIER, A. Mit Spielen Deutsch lernen. Frankfurt/M., 2002.
|