Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Hlas je nejdůležitější nástroj učitelů a učitelek, a proto je těžištěm tohoto semináře. Během semináře budou hledány odpovědi na následující otázky: Jak vlastně hlas funguje? Jaký má na něj vliv držení těla a dýchání? Pomocí kterých technik je možné docílit lepší slyšitelnosti v prostoru? Jak je možné zlepšovat artikulaci? Otázky spojené přímo s výukou německého jazyka: Jaká jsou výslovnostní pravidla? Na co je třeba dbát, aby se omezil vliv dialektu nebo cizího akcentu? Jakým živým způsobem lze vyučovat výslovnost?
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je prohloubení lingvistických znalostí v dané disciplíně. V hodinách se studenti seznámí s charakteristickými znaky frazémů, jejich klasifikací, paradigmatickými vztahy ve frazeologii, stylistickými a komunikativně-pragmatickými aspekty těchto jazykových prostředků. Získají základní znalosti o srovnávací frazeologii, budou upozorněni na úskalí práce s frazeologickým jednotkami ve výuce a seznámeni s kreativními a efektivními frazeodidaktickými metodami na základě nejnovějších publikací.
Absolvent semináře se naučí úsporně a cíleně nakládat se svým hlasem a získá prostřednictvím získaných znalostí řadu tipů a návodů do výuky německého jazyka.
|
Předpoklady
|
určeno pro studující magisterského studijního programu Učitelství NJ
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Aktivní účast, vypracování zadaných aktivit a úkolů.
|
Doporučená literatura
|
-
Hendrich, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha, 1988.
-
Kohler, K. J. Einführung in die Phonetik des Deutschen. Berlin, 1995.
-
Kolektiv autorů. Deutsches Aussprachewörterbuch. Berlin, 2009.
-
Mangold, M. DUDEN. Das Aussprachewörterbuch. Wien, 2005.
-
Maroušková, M. - Schmidt, M. Jak správně vyslovovat němčinu. Ústí nad Labem, 2005.
|