Název předmětu | PVK Dramata Vídeňské moderny a společensky relevantní diskurzy kolem roku 1900 |
---|---|
Kód předmětu | KGER/0957 |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Němčina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Blok 1: 90minutová přednáška Úvod do nejdůležitějších diskurzů a literárních hnutí kolem roku 1900, život a díla autorek a autorů (Hermann Bahr, Marie Eugenie delle Grazie, Juliane Déry, Marie von Ebner-Eschenbach, Hugo von Hofmannsthal, Arthur Schnitzler) Blok 2: 90minutový seminář Diskurzy a estetika v jednoaktovce Am Ende (1897) od Marie von Ebner-Eschenbachové a v komedii Das Konzert (1909) od Hermanna Bahra Blok 3: 90minutový seminář Diskurzy a estetika v tragédii Schlagende Wetter (1900) od Marie Eugenie delle Grazie a v mysteriu Jedermann (1911) od Hugo von Hofmannsthala Blok 4: 90minutový seminář Diskurzy a estetika v jednoaktovce Es fiel ein Reif (1896) od Juliane Déry a cyklu Reigen (1903) od Arthura Schnitzlera
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Výstupy z učení |
Blokový kurz poskytne přehled významných dramat Vídeňské moderny kolem roku 1900 v kontextu společensko-politicky relevantních diskurzů. Bude představen život a tvorba významných dramatiček a dramatiků i literární život kolem roku 1900. Dále bude zohledněna různorodost forem a stylů moderny.
Studující získají přehled o nejvýznamnějších dramatech Vídeňské moderny. POznají daná díla a naučí se je interpretovat. |
Předpoklady |
Žádné
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Rozhovor
Od studentů se očekává, že se na seminář pečlivě připraví četbou readeru a že se na něm budou aktivně podílet. Specifické aspekty tématu budou zpracovány ve skupinách a představeny plénu. Následovat bude podrobná diskuze o textech. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Německý jazyk a literatura (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Německý jazyk a literatura (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Německý jazyk a literatura (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Německý jazyk a literatura (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Interkulturní germanistika (A14) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Německý jazyk a literatura (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |