Název předmětu | PVK Vlastivěda a nová média ? rok 1968 |
---|---|
Kód předmětu | KGER/0952 |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Němčina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. Úvod do tematiky semináře. 2. Co znamená "vlastivěda" pro kulturní vědy? 3. Co jsou to kulturní interpretační vzorce? 4. Co jsou "nová média" Web 2.0? 5. Vyzkoušení možností kooperativních nástrojů "nových médií". 6. Co znamená "učení"? Konstruktivistické a konektivistické pojetí. 7. Práce na interpretačním vzorci "rok 1968" (skupinová práce: rešerše k dílčím tématům, využití kooperativních nástrojů) 8. Práce na interpretačním vzorci "rok 1968" (skupinová práce: rešerše k dílčím tématům, využití kooperativních nástrojů) 9. Práce na interpretačním vzorci "rok 1968" (skupinová práce: příprava prezentace) 10. Společná prezentace výsledků v Drážďanech (12. ledna 2018).
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Výstupy z učení |
Cílem semináře je teoretické prohloubení vlastivědných znalostí a využití nových médií ve výuce cizího jazyka, včetně jejich praktického ověření formou webináře (společný projekt s TU Dresden). Webinář je zaměřen na zpracování kulturních interpretačních vzorců, důležitých pro pochopení německé kultury, konkrétně na příkladu událostí v r. 1968. Při skupinové práci budou využity nástroje on-line-platformy Web 2.0., přičemž způsob práce s těmito webovými nástroji bude v závěru semináře reflektován a vyhodnocen z hlediska využití pro vlastní učební procesy.
Student si v rámci předmětu osvojí a prakticky prohloubí teoretické znalosti ve vztahu k novým médiím; seznámí se s možnostmi webináře on-line-platformy Web 2.0; prohloubí si znalosti a slovní zásobu k tématu (rok 1968); osvojí si principy týmové práce. |
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta
Příprava a předvedení prezentace. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Německý jazyk a literatura (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Německá filologie v česko-německém interkulturním kontextu (A12) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Německý jazyk a literatura (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství německého jazyka a literatury pro střední školy (jednooborové) (A14) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Německý jazyk a literatura (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Německý jazyk a literatura (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Interkulturní germanistika (A14) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Německý jazyk a literatura (dvouoborové) (A14) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |