Vyučující
|
-
Goldhahn Agnes, Ph.D., M.A.
-
Krovová Eva, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
- bibliografie, komentovaná bibliografie, bibliografické údaje - handout - vědecký článek - excerpt - shrnutí textu - správné citování, parafrázování, uvádění zdrojů a odkazů - vědecká recenze - časový plán ve vědeckém psaní - zpracování textu pomocí MS Words
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
|
Výstupy z učení
|
Seminář je vhodný k přípravě na bakalářskou nebo magisterskou práci. V rámci semináře bude věnována pozornost slohovým postupům a útvarům typickým pro vědecké psaní. Na základě praktických cvičení studenti napíši vlastní texty, neboť vědecké psaní je možné se naučit pouze psaním.
Pomocí praktických cvičení studenti získají praxi v dovednostech psaní vědeckých textů, což využijí pro bakalářskou či magisterskou práci.
|
Předpoklady
|
vhodné až od 2. ročnku - podmiňující - splněná Propedeutika vědecké práce, tj KGER/0353 nebo KGER/PVP Jazyková úroveň minimálně B2
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta
- pravidelná účast na seminářích a aktivní spolupráce - včasné odevzdávání řádně vypracovaných domácích úkolů - referát
|
Doporučená literatura
|
-
Buchner, P. Campus Deutsch - Schreiben. München, 2015.
-
Jahr, S. Uni-Deutsch 1 Wissenschaftsdeutsch. Berlin, 2011.
-
Schäfer, S. / Heinrich, D. Wissenschaftliches Arbeiten an deutschen Universitäten. München, 2010.
-
Sittig, C. Arbeitstechniken Germanistik. Stuttgart, 2014.
|